Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 709 ggr
ainan
1/24/15, 7:53 PM

Blivande färger

Ute efter er expertis igen :)

Pappa - Svart/vit japan (e. g/s japan, u. vit blåögd, längre bak finns mycket havanna & kanel men även sallander, chinchilla och rhön. )

Mamma - Otter havanna (bara samma färg bakåt)

Vad blir kidsen? 😍

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

Annons:
iWontBite
1/24/15, 8:36 PM
#1

väldigt intressanta färger du har!

Med säkerhet så är det bara viltgrå som jag ser,  men med en relativt stor chans för att din hane bär på brunt så kan det dyka upp viltbrun, eller om din hane skulle bära på enfärg, havanna! Dessutom borde din hane vara weinertecknad så det kan ju också dyka upp  :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

ainan
1/24/15, 8:57 PM
#2

Tack!!

Ja försöker samla på mig en mångfald hahah!

Hanen är visserligen inte min, bara lånad för en dejt :)

Det kan inte bli otter då honan är det?

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

iWontBite
1/24/15, 9:16 PM
#3

#2 Otter "slår ut" enfärg men inte vilt, så om hanen skulle bära på det gömt (sallander och kanel är enfärgade, men alla de andra färgerna är vilt, japan är VANLIGTVIS vilt) så skulle det vara möjligt! Kan du få havanna här så kan du få otter. Skulle han bära på enfärg är svart (och därmed svart otter) också en möjlighet.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Melao
1/25/15, 5:56 PM
#4

Om du skriver upp hela stammen på pappan är det lättare att se, och att vara säker. Gärna en bild också för att se om han är viltfärgad eller enfärgad :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!


ainan
1/25/15, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Såå.. radade upp hans stam nu så blir det kanske enklare. Lite luckor i stammen, men bakom hans pappa ska det bara vara kanel o madagaskar om jag inte fått fel info, skrev inte i det då jag inte vet säkert.. Det är inte min hane.. :)

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

ainan
1/25/15, 10:03 PM
#6

Öh såg att det blev konstigt där… Men högerklicka på bilden med stammen o ta visa bild eller view image så kom hela bilden upp.. Sorry.. 😃

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

Annons:
Melao
1/27/15, 1:52 AM
#7

Svart och Svart otter alt viltgrå är det enda man kan säga säkert, vilket av dem beror på om hanen är vilt eller inte och det var svårt att se på den bilden. Men det finns en chans att han bär brunt vilket skulle kunna ge havanna, otter havanna/viltbrun (också beroende på viltanlaget hos pappan). Alla med eller utan wienerteckning. Om honan bär gult och/eller blått dolt kan det bli massvis med spännande färger! :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!


ainan
1/27/15, 11:14 AM
#8

Tack! Låter intressant :) Får hoppas att parningen tog sig ;)

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

Upp till toppen
Annons: