Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1085 ggr
[Lollo1402]
1/18/15, 11:05 AM

Koppel tips:)

Hej alla glada kaninmänniskor😂

Jo jag har ett litet tips?, som jag vill dela med mig av😉

Har du många "korta" koppel som bara hänger där och inte blir använda för att dem är för korta? 

Varför inte sätta ihop dem till ett långt koppel?😃

Det har 2 fördelar (vad jag kan komma på just nu)🙂

1. Om du redan har massa "korta" koppel så kostar det ju inget om du vill ha längre koppel.

2. Om kaninen biter av det som sitter fast i selen har du andra koppel till hands och kan sätta fast direkt😉

Det kanske inte är det snyggaste man kan tänka sig, men det är smart, tycker jag😂

Kram🌺

Annons:
[kaninkul]
1/18/15, 1:20 PM
#1

Jag brukar också göra så när jag ska ut på längre promenader med kaninerna och vill ha ett mycket längre koppel =)

Candy Blue
4/15/15, 5:47 PM
#2

#1 Hej :) Hur långt går du när du går ut med dina kaniner ? :)

Är sugen på att köpa kanin och letar efter massa tips? :)

[kaninkul]
4/15/15, 5:50 PM
#3

#2 det är helt olika från gång till gång! Ibland är det upp mot en km. Ibland mindre. Men något som är bra är att variera träningen, som att t.ex gå i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte är så jätte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!

[kaninkul]
4/15/15, 5:50 PM
#4

#2 det är helt olika från gång till gång! Ibland är det upp mot en km. Ibland mindre. Men något som är bra är att variera träningen, som att t.ex gå i skogen och andra lite andra underlag som kaninen inte är så jätte van vid. Kul att du ska skaffa kanin! Underbara djur!

[ida_hjertzen]
4/15/15, 7:07 PM
#5

Jag köpte faktiskt ett sådant här typ rullkoppel. Vad ska man säga :) Ett sådant här som hundar har som rullar ihop sig inuti handtaget.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Fridaaaa
4/15/15, 7:11 PM
#6

#5 Flexi. Hade skippat det, råkat man tappa det (kan hända) så är det inte vidare bra för kaniner samt blir en "spänning" i selen hela tiden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Candy Blue
4/28/15, 7:47 AM
#7

#4 Oj :O Okej :D va roligt :)

Candy Blue
4/28/15, 7:48 AM
#8

#5 Flexikoppel är inte bra till något djur alls, skulle helst se att alla flexi i hela världen slängs :O

Elsaharr
4/28/15, 8:01 AM
#9

Jag har ett vanligt långt koppel :) 3 meter är det

Zingo ;D

Candy Blue
4/28/15, 8:11 AM
#10

#9

Okej :) Som ett vanligt koppel med ögla eller mer som en spårlina ? :)

Elsaharr
4/28/15, 8:43 AM
#11

Ett vanlig koppel :)

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: