Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 882 ggr
IdaL
1/3/15, 9:51 PM

Önska artiklar!

Hej allihopa!

Då var det nytt år och nya möjligheter, vi bakom Kanin iFokus klurar på hur vi ska göra sajten ännu bättre detta året.

Jag tänkte därför försöka få in lite artikel tips? i denna tråden, vad vill ni läsa om? Kommentera gärna nedan vad ni tycker fattas i artikelarkivet.

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
#1

Tycker att uppfödarregistret uppdateras lite dåligt. Kommenterade den tråden i somras, men har inte lagts in än. Annars tycker jag att allt funkar bra! :)

IdaL
1/3/15, 10:12 PM
#2

Det håller på att läggas in alla sakta men säkert, har lagt in en del sen i somras resten är påväg in! :)

[hattifnatten]
1/3/15, 10:32 PM
#3

Jag skulle gärna se en artikel om vilka sjukdomar som kan överföras mellan kanin och människa!  

Behövs kunskap om detta!   En uppfödare skriver tex på sin hemsida att hon inte vill ha några förkylda köpare till sina kaninungar, då de kan smitta ungarna med förkylningen.      En förkyld människa kan då inte smitta en kanin…

Mycket få (om ens någon?) sjukdomar kan överföras mellan människa och kanin, men det är många som inte vet det, vilket inte är konstigt i sig.  Kunskapen behöver bli bättre, helt enkelt!

Frosstis
1/3/15, 10:33 PM
#4

Jag tycker råttor iFokus har bra artiklar, många också. Så om ni har brist på idéer kan man ju kolla där o se vad de har som inte vi har, som vi kan använda? :)

kanin och häst
1/3/15, 10:44 PM
#5

Jag skulle som #3 vilja se en sådan artikel. En artikel om öron- och ringmärkning skulle också vara kul, t.ex varför man inte för öronmärka hemma osv.

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
1/4/15, 9:39 AM
#6

"Utfodra kaniner utan pellets" Detta ämne kommer ju upp "hela tiden" känns det som, vissa tror ju att man måste ha pellets till kaniner och att saltsten alltid är av ondo trots att det är bra att ge om man inte ger pellets el annat med salt i (eller tvärt om att man ska ha saltsten även om man ger pellets).

Saker man kan göra själv till kaninerna tex

"hur man torkar sly till vintern", "hur man gör eget hö", "grönt man kan odla till kaninen" etc

"kaninens historia" Kaninens historia från köttdjur på gårdarna, till ett bra tyst köttdjur under kriget till ett djur både för kött, sällskap, tävling, ull m.m. skulle vara intressant. Man behöver ju inte skriva i detalj hur en slakt går till bara för att kaninerna var köttdjur förr så det borde vara en artikel som funkar även för kelkaninsägare.

Info artikel om Gotlandskanin och Mellerudskanin skulle också vara kul (det finns ju om andra raser, blandannat Svensk päls om jag minns rätt).

l'm back

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
1/4/15, 10:26 AM
#7

Håller med #6.

IdaL
1/4/15, 2:04 PM
#8

Bra förslag!

Kan även tillägga om ni själva sitter på någon bra text som ni gärna hade velat dela med er av i en artikel så skicka iväg ett PM till mig så kan vi ordna det!

tlover
1/7/15, 9:49 PM
#9

En artikel som liknar denna skulle vara bra, eller allmänt om hygienrutiner el likande.

Då jag skapar trådar inom ämnet så verkar i princip ingen ha kaniner i karantän el liknande.

l'm back

Upp till toppen
Annons: