Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 514 ggr
vladde
2014-12-21 23:41

Hur kan man aktivera en energifull kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är vlad !
En jätte fin okastrerad hane men mycket energi och egen vilja. Nu är det så hur aktiverar ni era inne kaniner under vintrarna speciellt när dem inte kan vara ute?

Även att han har börjat använda ena sängen på ovanvåningen som en toalett. Buren rensas regelbundet och han är lös i hela huset 24 7 med katterna och kissar inte någon annanstans. Det verkar inte vara revir då han kissar mycket och inte några skvättar och det har börjat nu efter 1.5 år. Vad kan det bero på? 

Tack för svar ^^

// Nicole & Vladd

Annons:
Krus_grus
2014-12-22 09:25
#1

Jag brukar riva tidningar och knöla ihop till bollar och lägga i buren så kan kaninen kasta runt pappret, riva o gräva i det men äter din kanin papper så bör man nog se upp :). Sätt upp toarullar i buren med hö,morötter eller annat i. Man kan göra tunnlar av kartong. Min kanin tycker också det är kul när jag möblerar om i rummet, ställer dit någon kartong, flyttar någon möbel eller annat som gör att miljön blir annorlunda. Det angående att den börjat kissa på nytt ställe så kan det vara så att kaninen ser sängen som sin nya toa.. Har den en gång kissat där är det svårt att få bort lukten för kaninen även om man försöker tvätta.. Ett tips? kan vara efter att man tvättat sängen introducera en kanontoa i det rummet. Att varje gång man släpper ut kaninen kan man börja i det rummet o i just den toan där man lagt lite spillning..

Upp till toppen
Annons: