Annons:
Etikettallmänt
Läst 467 ggr
[ellenhellstrom]
2014-12-19 16:51

Ta med kanin till Sverige från Asien?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag bor i Kina och jag fick en underbar liten kanin i födelsedagspresent. Tanken är att min kineskompis ska behålla honom när jag flyttar tillbaka till Sverige, men jag är verkligen fäst vid kaninen och vill verkligen försöka ta med den till Sverige.

Jag har kollat upp allt man måste göra i förberedande syfte, alla papper som ska fixas osv, men jag undrar om någon har försökt sig på att importera en kanin från Asien till Sverige? Är de någon som har erfarenhet av detta och kan dela de med mig?

När man väl har fixat alla papper och intyg osv, är de möjligt då? Kan man åka till flygplatsen med sin kanin och sina papper och man får gå på planet? Hur flyger man med en kanin?

Om ni har någon slags erfarenhet av att flyga och resa med kanin så berätta gärna. Jag kommer såklart inte göra de om det är alldeles för omständigt och farligt för kaninen. Men jag önskar att de gick.

Annons:
sfut
2014-12-19 18:00
#1

Jag har ingen egen erfarenhet av att flyga med kanin men har fattat det som att man kan behöva bråka en del med flygbolagen för att få ha de med i kabinen. Så hör av dig till flygbolaget är mitt råd och kolla vad som gäller.

Själva importen med papper och så vet jag inte riktigt hur man gör dock.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Upp till toppen
Annons: