Annons:
Etikettutställning
Läst 2147 ggr
Vovisch nr2
2014-12-16 21:24

Utställning (SKAF-frågor)

Hur kan man förbereda sin kanin inför utställning? Undrar särskilt hur man lär in kaninen att sitta fint! -När man har skickat en medlemsanmälan i SKAF, får man då en bekräftande på något vis? -Hur kan de som läser av "utställningsanmälningen" se att man verkligen är medlem i SKAF? Väldigt tacksam för svar! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
Evelina!
2014-12-16 23:06
#1

- Du får bekräftelse genom att tidningen Kaninuppfödaren dyker upp i brevlådan.

- Har för mig att man måste ange medlemsnummer på anmälningssedeln.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Peak303
2014-12-17 00:41
#2

Precis som #1 säger så får du ett medlems nummer. Detta är som bevis på din medlems anmälan. Du måste komma ihåg/skriva ner/spara lappen med detta på då du kommer använda det till alla anmälningar samt annat inom klubbarna. Ex skaffa uppfödarnummer. 

Beroende på ras så ska ju kaninen sitta på olika vis. De flesta raser ska sitta högrest men ex. vädurar ska "lyfta sig upp från bordet", dvs att dem får inte ligga platt. Jag brukar öva mina genom att sätta den på ett bord med ett underlag av ex en matta. Har man sedan en ex. hermelin så får man visa den hur den ska sitta, genom att ta upp huvudet lite, så den alltså sträcker på sig. Då de raser ska se "stolta" ut när de presenterar sig.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Vovisch nr2
2014-12-17 07:05
#3

Tack! :) det är en Lejonhuvad Kanin som det rör sig om! Hon är ju bara tio veckor nu men när jag tar handen och "lyfter" upp hennes huvud så blir hon irriterad, vilket jag kan första.. ;) Var står det vilket nummer jag har? Känner mig lite seg men är ju bättre att fråga och sedan vara säker!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[RC1393]
2014-12-17 07:13
#4

#3 Du kommer få ett brev med välkomstpapper och lite info plus ditt uppfödarnumer🙂

Vovisch nr2
2014-12-17 07:14
#5

Åh, tack så mycket för snabbt svar!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Vovisch nr2
2015-01-21 21:58
#6

En ny fråga! hehe… 😊

Måste jag om jag ska ställa upp i en en utställning i Stockholm vara medlem i Stockholms län (innom kaninvärlden) för att delta i en utställning ?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
RebeccaG
2015-01-21 22:04
#7

nej

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Vovisch nr2
2015-01-21 22:05
#8

Okej, läste på "Stockholm läns skaf" hemsidan precis att man kan bli medlem. Varför skulle man bli medlem i sådana fall?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

RebeccaG
2015-01-21 22:28
#9

Man är medlem i SKAF och du är medlem i en klubb, men du kan lika gärna vara medlem i Stockholms som i Uppsala läns ;) 

Jag var medlem i Bergums kaf innan jag bytte till Tvåstad Dals kaf, man får gå på KM(utställningar endast inom klubben m.m.)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Vovisch nr2
2015-01-22 09:56
#10

Okej! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Upp till toppen
Annons: