Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 2020 ggr
[TeamNanna]
11/28/14, 8:46 AM

Vilka grönsaker/blad?

Jag har läst lite överallt att man skall försöka kombonera 3 grönsaker/blad dagligen till sin kanin. Därför vill jag ha era tips? om vad jag kan köpa hem och ge.

Annons:
[Emilia-W]
11/28/14, 5:27 PM
#1

Man behöver inte ge tre olika grönsaker varje dag räcker med Max en per dag. Men man kan ge t.ex ruccola, spenat, färska örter (som t.ex dill och persilja). Det mesta som är grönt går att ge men tre gånger om dagen behövs inte.

Cochon
11/29/14, 10:34 PM
#2

Det är något man bör sikta på om man vill utfodra sin kanin utan pellets, men så länge man har pellets är det inte så noga. =)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Twix*
11/30/14, 10:32 AM
#3

http://kaninmagazinet.se/2012/june/godsaker-att-ge-din-kanin.html

men jag har aldrig hört att man ska ge 3 grönsaker per dag, det låter mycket!

Cochon
11/30/14, 11:48 AM
#4

#3 Som sagt, 3 grönsaker/blad per dag är för de som väljer att ge sin kanin en pelletsfri diet. Tre blad är ju dessutom inte så svårt att fixa, plocka lite gräs, maskrosblad och groblad. Sen kan man ju ge en hasselgren. Då fick man dessutom plötsligt fyra blad. ;)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[TeamNanna]
11/30/14, 8:01 PM
#5

Jag siktar på att inte ge pellets i framtiden och vill ha en bra kost utan pellets, så jag behöver ju tips/råd/inspiration hur jag kommer dit. Och under sommaren är det ju lättare eftersom växterna ute. Nu är det lite svårare och därför försöker jag samla tips? för att kunna ge mina kaniner en bra kost.

[TeamNanna]
11/30/14, 8:03 PM
#6

#3 sen handlar det ju om hur mycket man ger av 3 olika blad/grönsaker. Man behöver kanske inte ge 3 hela olika grönsaker eller bladsorter.

Annons:
Cochon
11/30/14, 8:44 PM
#7

#5 Ok, ja du, jag tycker också att det är lite svårt nu under vinter, så sätter ett tassavtryck och hoppas att någon annan kan ge dig ett bättre svar. =)

Men själv köper jag gärna kål, sallad (inte isberg) och morötter, men ja, det känenr jag själv att det inte riktigt funkar hela vintern… ;-(

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[TeamNanna]
12/1/14, 8:41 AM
#8

#7 nä tycker det är svårt dessa tider att komma på variation.

hobbymupp
12/1/14, 2:33 PM
#9

Jag ger massa bladgrönt varje dag, tänker lägga av med pellets. Grönsaker, nja, mörkgröna sådana i så fall.

Tex ger jag 
Ruccola, basilica, timjan, persilja, dill, mynta, morotsblast…
Broccoli, groddar, gurka (mest för att det är gott, nästan bara vatten)

Twix*
3/2/16, 11:36 PM
#10

#5 och #7 ni kan ju passa på att torka ex maskrosor och groblad på sommaren så kan ni ge under vintern

zemlathebunny
3/3/16, 7:46 AM
#11

Jag ger ingen pellets utan bara hö. ibland lite frukt eller något men de är inte ofta

Upp till toppen
Annons: