Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 494 ggr
Theresehj
11/26/14, 3:25 PM

Kanin "städar" bort allt spån

Våran kanin verkar inte gilla spån! Han städar bort allt genom att trycka upp det i hörnena och ligger endast där det inte finns något spån. Han har en toalettlåda som han är väldigt noggrann med att gå på så buren i sig är riktigt ren och fin :) Är detta normalt? Borde vi byta ut spånet mot något annat?

Annons:
rebeccajansson
11/26/14, 3:37 PM
#1

Byt ut mot halm

Frosstis
11/26/14, 3:48 PM
#2

Min kanin gör också så, har knappt någon spån i buren förutom i lådorna och runtom lådorna för han kissar utanför också, ska köpa mattor snart o ha i buren istället förutom på typ en plätt så han kan välja vad han vill ligga på..

Cindy S
11/26/14, 4:35 PM
#3

Min sötnos brukade göra likadant, men gillar att gräva ibland. Jag har nu mattor, toalåda och en gräv/lekkartong med spån, hö och kartong.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Linsenhejhej]
11/26/14, 11:21 PM
#4

Så gjorde min kanin också. Nu har jag ett lager halm ovanför spånet, och då går det bra.

[SisselaJ]
11/27/14, 8:57 AM
#5

Min kanin är lika dan. :) jag tror det är svalare utan spån och sen föredrar min kanin hårda golv att sova på framför allt annat han erbjuds. Mattan går väl an ibland…

Upp till toppen
Annons: