Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 794 ggr
[AnimalLover1]
11/23/14, 2:46 PM

Tips till den felgjorda buren :/

Alltså, nu är det så att vi hade byggt en bur till kaninerna för länge sen, direkt på gräset då, men nu är det bara tillplattat jord där. Och över har vi lagt presenning men presenningen täcker ju inte hela, och det är både bra och dåligt, bra för att det inte blir så mörkt och kaninerna kan se ut och jag kan gå inte lätt, dåligt för att vi inte kan göra en toa med spån i för då blir det blött och äckligt när det regnar, och i allmänhet dåligt.. Men i vanliga burar är det ju faktiskt inte heller helt isolerad, antar jag, så blir inte spånet där vid öppningen blött då? Sen så har de ju börjat bajsa inne i buren, på jorden då vilket är skitäckligt. Vet inte om det skulle bli bra ifall vi byggde en upphöjd bur, det är en stor yta.. Så ja, då gjorde vi så. Tror inte det är nån idé att bygga/köpa en ny bättre bur, för det blir bara en massa arbete (slita ner hela denna buren osv), och vart hittar man en 2,5m bur, upphöjd. Ja, sen så blev det dåligt med toan ifall de skulle gå på toa direkt på jorden, så vi la stenar där, så det skulle bli lätt att städa, men det är ju bättre ifall det finns nåt som suger upp kisset. Antar att alla nu tror att vi inte tänkte efter innan vi gjorde det men jo, det gjorde vi, men eftersom vi inte byggde en "vanlig" bur så kan vi inte ha en sån toalätt med spån i. Men det jag undrar är hur jag kan göra buren bättre istället för att köpa en ny som hag vet att alla tycker är mest logiskt xP Är typ bara jag som gör såna misstag hela tiden -.- Men vad kan jag göra åt toalätten osv? Hoppas ni förstår, och jag kunde som alltid inte formulera mig och förklara så därför blev inlägget jättekonstigt. Tack till de som kan svara och ge tips?.

Annons:
[AnimalLover1]
11/23/14, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kommer ta bort sanden för vet att det är dåligt för de.

[AnimalLover1]
11/23/14, 3:18 PM
#2

Går inte att ladda upp fler bilder

Moalinn
11/23/14, 3:32 PM
#3

Fattar inte alls faktikt? Toalett med spån går väl att ha ändå, eller? Jag hade förstås haft spån överallt ändå.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lily81]
11/23/14, 3:44 PM
#4

Jag tycker torvströ är bättre än spån till utekaniner.    Torv har bättre uppsugningsförmåga också.

Funkar både som bottenmaterial och i toalådan.

VildaVittra
11/23/14, 3:54 PM
#5

Lägg in ett spaltgolv höst-vår så dräneras det bättre. Vet hur det är med lerjord, blir bara blött och guckigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AnimalLover1]
11/23/14, 3:59 PM
#6

#3'Jo det går, men eftersom toan ligger vid öppningen där det inte finns presenning så blir det blött och sådär klistrigt ju

Annons:
[AnimalLover1]
11/24/14, 4:29 PM
#7

Tänkte att en bit spaltgolv kunde ligga där vid krysset, eftersom det blir mest blött och kladdigt där vilket är dåligt för tassarna ju. Och om de är smarta så slutar de bajsa där, hoppas jag..

[AnimalLover1]
11/24/14, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

.

Upp till toppen
Annons: