Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 520 ggr
kanintok
11/22/14, 11:58 PM

Lever ensam ute

För ett tag sedan kom Ozzy hit, det var då meningen att det skulle vara en hona som skulle gå ihop med min andra hona och min kastrerade hane. Men eftersom det inte var en hona utan en hane, så vågar jag inte låta honom bo ihop med de andra kaninerna, då killarna bara bråkar. Hur som helst så undrar jag hur ni tror han mår av att bo helt ensam utomhus. Jag har tyvärr ingen möjlighet av att ta in honom då min mamma är allergisk. Men jag ger honom sällskap varje dag och så står burarna nära så han känner närhet och lukten av de andra. Vad har ni för åsikt om att låta en kanin bo ensam utomhus? Tror ni han mår dåligt av det? Tacksam för svar! :-)

Annons:
jbson
11/23/14, 12:16 AM
#1

Är han van att bo ensam tycker jag att kaninen har det bättre ute än inne. Umgås du dagligen med honom och låter honom röra sig i en rasthage dagtid räcker det gott. Har två som bor i egna burar en hona på 15 månader och en liten hane på 4 månader. Går jättebra! De är i rasthagarna mellan 7- 16 ca och tycker det fungerar bra!

[Zachapacka]
11/23/14, 7:20 AM
#2

Om det går kan du ju ha burarna i närheten av varandra så att de ser varandra. 🙂 De mår de nog bara gott av 😃

kanintok
11/23/14, 10:29 AM
#3

Skönt att höra! Han får dagligen hoppa runt och eftersom han har en päls som behövs borstas varje dag får han mycket sällskap av mig med. Burarna står redan nära varandra. Tack för era svar! :)

Upp till toppen
Annons: