Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 626 ggr
[Lollo1402]
2014-11-21 16:31

Vad ska jag göra?

Hej! Jag har fått ett stort problem! Jag har tagit ansvaret för mina små gullepluttar, kaninerna Lollo och Nejko alltså:) Men jag orkar inte sköts dem varenda dag, så jag behöver min brors hjälp. Men han är ute 10 minuter sedan vill han gå in. Han kan alltså inte sköta dem! Jag har berättat för mamma, men hon säger bara att jag skäller på honom! Men jag säger ju bara att han behöver ta ner ansvar! Nu har min mamma gjort ett idiotiskt schema, som inte kommer funka! Jag vet det för vi hade det förut! Det slutade med att min bror bara gav dem mat och sket i dem! Så om inte detta funkar måste vi sälja dem! Men det går inte! Jag har sagt att min bror har 2 val! Antingen hjälper han till eller så blir kaninerna mina. Han säger att han vill vara med. Men han hjälper ju inte till! Så då får jag allt skäll för att kaninerna inte får vara ute! Jag försöker sköta dem själv men det går inte när man har folk som är emot sig hela tiden Förlåt för rörigt inlägg men jag vet inte vad jag ska göra! De kan ju inte ta dem ifrån mig'

Annons:
farvendal
2014-11-21 16:35
#1

fast va? jag tror inte jag förstod

du skäller på din bror för att han inte orkar sköta dina kaniner, som du själv inte orkar sköta om på egen hand? 

kanske borde du överväga vad som är det bästa alternativet, för dina kaniners skull?

går det inte att ha dem inomhus?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Lollo1402]
2014-11-21 16:39
#2

#1Det är inte mina kaniner, skrev lite skumt! Förlåt! Han vill sköta om dem, men det får inte särskilt bra för han orkar inte ta hand om dem! Det är mammas, mina och min brors. Kaninerna mår nog helt ok, men jag vet inte:( Tyvär kan vi inte ha dem inomhus då vi har en katt som är lite intresserad av med. Jag orkar sköta dem, men min brorsa vill också sköta dem. Då krockar det på ett sätt:(

Aleya
2014-11-21 16:44
#3

Fast du orkar ju inte sköta dom varje dag. Så se om schemat funkar. Annars får väl din mamma avgöra vad man ska göra med kaninerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jela96
2014-11-21 17:04
#4

Okej jag tror jag förstod.

Tycker du det är kul med kaniner? Jag syftar på att du skrev att du inte orkar sköta om dom själv så då kanske du har tröttnat? Antingen så struntar du väl bara i din bror och låter han ge mat då och då som han håller på och att du tar hand om dom själv istället. Men om du inte har intresset så sälj dom för kaniner trivs inte som bortglömda. Ni skulle nog varit helt säkra innan ni skaffade er kaniner för det ligger mycket ansvar bakom dom, dom är inte bara söta utan behöver skötas rätt och tas hand om varje dag.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Lollo1402]
2014-11-21 17:22
#5

Men jag älskar mina kaniner! Bara det att någon dag i veckan vill jag ha ledigt från dem! Jag hinner inte med mina kompisar.

[Lollo1402]
2014-11-21 17:25
#6

Ni får gärna låsa tråden;(

Annons:
Aleya
2014-11-21 17:36
#7

#5 men är det snällt att ha två kaniner som inte blir omskötta som dom förtjänar? Skulle vara som om din mamma skulle bara ge din bror och dig bara mat och sen mena att hon orkar inte sköta om er i övrigt. Så är det då inte bättre att omplacera eller dylikt då varken du eller din bror orkar sköta dom?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lollo1402]
2014-11-21 17:38
#8

Alltså, jag tror att alla har uppfattat detta fel! Visst jag skrev dåligt för att jag var ledsen. Kaninerna får komma ut minst 1 timme per dag. Jag försöker det bästa jag kan. Men det verkar som om alla är emot mig! Jag orkar inte mer!!

Storip
2014-11-21 17:40
#9

har en fråga….kanske låter taskigt men; om du och din bror inte kan sköta de, hur ska du kunna sköta de själv?

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Aleya
2014-11-21 17:44
#10

#8 men fortfarande så skriver du att du inte orkar alla dagar. Och att du därför behöver din brors hjälp. Tror ingen är emot dig. Men att folk försöker förklara att om du ska äga dessa kaniner så har du ett ansvar oavsett om du vill eller inte. Men kan du inte sköta dom eller orka så kanske det är bättre att vara utan djur. Vad sedan din mamma bestämmer efter det schemat vet ju ingen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[neptunens]
2014-11-21 18:39
#11

Jag kan garantera dig att kaninerna inte tar skada utav att inte få komma ut och springa en dag eller två i veckan för att du vill hänga med kompisar. Mat, vatten, hö och lite pussar på huvudet vill de ju dock ha varje dag, men det kan ju knappast ta mer än tio minuter. 🙂 (och jag tror inte att de bryr sig om de är du eller din bror som ger dem detta, så länge som de får det)

[Lollo1402]
2014-11-21 18:41
#12

#11 Tack:) Funderar på att ta in dem:) Får fundera först, och kommentera inte nu att det är dåligt att ta in dem nu! Jag vet det, men ska se om det fungerar:)

farvendal
2014-11-21 21:21
#13

Då förstår jag lite bättre. Det lät liksom som att du var lite ointresserad av att ta hand om dem. Om kaninerna tillhör er alla så förstår jag ju att du vill att de andra hjälper till att sköta om dem. Som #11 sa så mår kaninerna inte dåligt av att inte får komma ut och springa en av veckans sju dagar. Men tror du att det skulle kännas bättre att ha dem inomhus så ha det! Innekanin är underbart. Minns själv hur omotiverande det var att gå ut till kaninerna när det var mörkt och kallt ute…

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Annons:
[Zachapacka]
2014-11-22 11:35
#14

Dina kaniner kommer att klara sig. :) själv har jag det alltid lite stressigt på fredagar då jag kommer hem från stallet runt 8. Men då  mockar jag lite snabbt och ger de mat och de tar max 15 min. Men på lördagar brukar jag ta ut de en eller flera timmar och hoppa med dem. :) Så länge de får röra på sig några gånger i veckan går det nog jätte bra. :) Det ska vara mesta dels roligt att ha kanin.

Upp till toppen
Annons: