Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 610 ggr
Becka1231
11/19/14, 4:02 PM

Vad är det för ras..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här killen har två lejonhuvade dvärgvädurar som föräldrar och hans syskon är  som små hårbollar. Men Teddy här har ingen lejonman alls, inget fluff någonstans på kroppen och han är över 10 veckor så han kommer nog inte få det heller. Så han kan väl inte räknas som lejonhuvad dvärgvädur va? Blir det bara dvärgvädur då istället, eller vad säger man? :)

Annons:
[RC1393]
11/19/14, 5:04 PM
#1

Skulle inte tro att föräldrarna är renrasiga i så fall, två dubbelmanade föräldrar (vilket renrasiga är) ger bara dubbelmanade ungar, ståöron är ju lite misstänkt också men jag ska inte säga så mycket då jag har en rasren dvärgvädur med ståöron. Någon dvärgvädur blir han inte heller, två renrasiga lejonhuvade dvärgvädurar kan inte ge någon annan ras än lejonhuvad dvärgvädur, rastypisk eller ej.

Becka1231
11/19/14, 5:13 PM
#2

Olejonhuvad dvärgvädur får jag kalla honom! Föräldrarna ser ut som lejonhuvade dvärgvädurar, vet dock inte hur deras föräldrar ser ut. Pappan har iofs ståöron också 🤔

[RC1393]
11/19/14, 6:26 PM
#3

#2 Säljknep verkar det som i så fall, många som säger att de säljer renraser när det egentligen rör sig om blandningar.

[Sockertoppens_kaniner]
11/20/14, 10:00 AM
#4

Tycker också att han ser ut som en blandning. Söt ändå! :)

Becka1231
11/20/14, 5:09 PM
#5

Ja, det kan vara så! Några idéer om vad han skulle kunna vara blandning mellan? :)

[Sockertoppens_kaniner]
11/21/14, 1:09 PM
#6

#5 Dvärgvädur och hermelin kanske? Kan ju vara i princip vad som helst… ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: