Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 313 ggr
ilaluna
10/24/14, 8:43 PM

Trött kille

Min Greger är 3,5 månad och jag tycker att han de sista dagarna har blivit väldigt slö. Han är ute och skuttar, undersöker sen lägger sig och sover vilket är mer än vad han brukar göra. Han äter och dricker som vanligt dock så bytte jag hö för ca 4 dagar sedan och jag tycker inte han äter lika mycket som han gjorde förut (kan det va att han inte gillar det nya hö't?) Har även läst att kaniner kan bli tröttare när de är i puberteten. PS. Det nya hö't heter Dogman och är från Granngården. Tacksam för svar!

Annons:
Fridaaaa
10/24/14, 8:45 PM
#1

Hade inte kört på det höet, inget vidare hö. Dålig näring, brukar vara dammigt och så med tyvärr.
Aldrig haft kanin som blivit slöare vid könsmognad eller så, men däremot kan vissa bli lite tröttare vid fällning t.ex. 
Hade haft koll och blir han mer slö hade jag kollat upp hos veterinär.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MsSofieG
10/24/14, 8:46 PM
#2

Vad hade du för hö innan? Dogman brukar sällan rekommenderas. De är inte så bra på kanin produkter.

ilaluna
10/24/14, 8:57 PM
#3

Fy vad arg jag bli alltså!! Är ingen hö expert direkt och när den lokala djuraffären var stängd (de köper från en bonde och packar i butik) var stängt hade jag inget allternativ än att dra till Grangården. Pratade med tjejen som jobba där o hon rekommenderade detta hö. Klart man litar på de som jobbar! Drar på måndag och köper det gamla hö't!! Nu när #1 säger det så tycker jag bara sen igår att hans päls blivit lite mattare, har detta med fällning att göra?

Fridaaaa
10/24/14, 9:00 PM
#4

#3 Ja affärer brukar rekommendera sina produkter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: