Annons:
Etikettbilder
Läst 633 ggr
jela96
10/23/14, 5:37 PM

Köpa spån på internet?

Hej! Har tänkt skicka efter strö till kaninernas bur då jag för tillfället köper toalätt vilket är super bra men tycker det är så dyrt, en hel stor påse går åt till buren (20L) Undrar om ni har tips? på billigare men bra strö jag kan köpa hem?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Fridaaaa
10/23/14, 6:31 PM
#1

Toa-lätt tycker jag personligen för för hårt gör kaniner att gå på. Vidare dyrt är det inte i vanlig matbutik? (själv haft det kort period i katternas lådor).

Du har ingen som kan köra så du kan köpa på t.ex granngården spån? Blir billigare samt varar ett tag 🙂 Eller om de är rumsrena, så du kan ha mattor & sedan bara t.ex toa-lätt i deras toalätter?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Empisen]
10/23/14, 7:47 PM
#2

Hade rekommenderat som #1, t.ex Borrismattor (finns billigt på IKEA) i botten och toa-lätt i lådorna, jag kör på det viset och det fungerar väldigt bra! 

Köpte 25 mattor för 100:- sist jag var på IKEA, vilket var några månader sedan. Har fortfarande kvar mattor då jag tvättar dem. 
Köper en 20L toa-lätt påse varannan månad ungefär (då används det även till råttorna).

[Empisen]
10/23/14, 7:49 PM
#3

Förlåt, menar att jag köper en 55L varannan månad, kostar 139:- på coop.

howllor
10/25/14, 2:56 PM
#4

Jag kan inte ha borris till mina eftersom de gärna äter upp gummibeläggningen på baksidan, så jag brukar försöka hitta mattor utan anti-glid i naturmaterial som kokos eller sisal. då gör det inte heller att de tuggar i det : )

förstår att det bli väldigt dyrt om du har toa-lätt i hela buren. men mattor funkar som sagt bara om kaninerna är rumsrena. 

animal har ju hemkörning, och tror att deras priser är billigare i butik.

https://animail.se/toa-latt-55l-1758.html?nosto=nosto-category

jela96
10/25/14, 4:06 PM
#5

Tror jag ska lägga tidningar i botten och fleece filtar över och sedan spån i toaletten! :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Zachapacka]
10/25/14, 6:10 PM
#6

Mina utekaniner är inte rumsrena över huvud taget så de här med toaletter har jag gett upp. Så jag har halm på hela ovanvåningen i buren och "gräsmatta xD" på undervåningen. Halmen är hyfsat billig men väldig svår mockad. Det braiga med halm är att om kaninerna skulle mot förmodan få slut på hö kan de knapra i sig halm i nödfall. :)

Annons:
SmillaM
10/26/14, 12:02 AM
#7

Jag har torvströ till mina (ute)kaniner, det är toppen, billigt och kaninerna gillar det. 

Vet dock inte om det blir för ''smutsigt'' att ha inomhus. Finns att köpa på granngården.

Aktiv på kanin.ifokus.se

Fridaaaa
10/26/14, 9:04 AM
#8

Torv är inte att rekommendera inne. Lägger sig som ett "dammmoln" på möbler och väggar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: