Annons:
Etikettallmänt
Läst 401 ggr
[AnimalLover1]
2014-10-20 19:25

Dricka vatten

Dricker kaniner olika mycket vatten beroende på saker eller va man ska säga? De drack inte alls mycket i somras eller våras men nu dricker de båda som galningar och kan stå framför skålen jättelänge, och efter ett dygn är vattnet i båda skålarna nästan slut. Vi hade samma skålar i somras men de drack knappt nåt alls även om det var så varmt. Så dricker de olika mycket beroende på temperatur? Låter lite skumt ju, eller asså såklart borde de dricka mer på sommaren men de dricker mer på hösten (?). Haha varför?

Annons:
Vermin
2014-10-20 19:28
#1

Nu har jag råttor, men även om de klarar sig typ 2 månader utan tillgång till vatten så är de på vattenflaskan 24/7, tror de tycker det är kul eller något 😃

smellcaramell
2014-10-20 20:12
#2

hästarna i stallet dricker mycket mer på vintern än på sommaren eftersom att de äter hö på vintern som inte innehåller lika mycket vatten som det färska gräset de äter på sommaren :)

tlover
2014-10-20 20:28
#3

Våra kaniner dricker mer vatten på vinterhalvåret jag tror delvis det är för att dom äter hö och inte gräs men jag tror att det kan vara pga andra saker också tex att det är torrare på vintern (i alla fall härikring).

l'm back

Upp till toppen
Annons: