Annons:
Etikettallmänt
Läst 4695 ggr
[AnimalLover1]
10/20/14, 6:04 PM

Träna tricks

Vilka tricks kan din kanin?

Har märkt att mina kaniner är jättelättlärda och duktiga, de kan upp, tass, upp i knät och håller på att lära sig snurra ^^ dock kan de inte sina namn xD

Vilka kan era? Hur tränar ni? Vad ger ni för belöning? :)

Annons:
[thildaaaa]
10/20/14, 6:44 PM
#1

Det var nog din ig jag skrev på men kan ju svara här med ^^ ska försöka rada upp det han kan och det vi jobbar på, och självklart framtida hopp ;)

tass(upp med båda tassarna han kan ej ta en tass hehe) upp, upp och gå, snurr och spinn(olika håll bara, detta är det han kan bäst ^^) inkallning, hoppa upp i knät, backa, snurra ståendes(work in progress), hoppa in i buren på kommando, skutta åt sidan med baktassarna och ha kvar framtassarna (work in progress), springa efter tex en toarulle om jag kastar den, han hämtar dock ej haha, han kan lägga en liten öronproppspåse i min hand dock! typ en decimeter men ändå, är stolt över honom haha ^^ han är även duktig på att gå i koppel😂

vill lära honom slalom, slalom mellan benen, nicka vid frågan om godis, lägga sig på sidan(funderar på bättre sätt än att säga kommando när han lägger sig…)

MontEverest
10/20/14, 6:56 PM
#2

#1Vad ger du för belöningar?

Moalinn
10/20/14, 6:57 PM
#3

Jag får en puss av mina varje gång jag kommer/går, alltid något haha 😃 Men ska börja med lite "agillity" med min hona.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[thildaaaa]
10/20/14, 7:07 PM
#4

#2 lite olika, men oftast brukar jag bryta sönder hans pellets till små bitar (så att det ej tar så lång tid att tugga haha) men nu har jag torkat morotsbitar i ungen vilke tär super!!! Han älskar det och de sväljs nästan hela ^^ gå ralltås att ge många och slippa vänta ;) #3 Haha min kille är sparsam och ger mig bara pussar när jag gosar med hnm ^^

kanin och häst
10/20/14, 7:16 PM
#5

Upp, upp och gå, backa, snurra, sitt fint, ligg, puss, tass, gå åt sidan(bara ett steg ungefär), hoppa upp i knät, ät inte, ät, stanna, jaga, komma(använder en vissling), flytta på saker, rita, buffa på saker, hej(de lägger huvudet på sned med stor ögon) tror det var allt…

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[AnimalLover1]
10/20/14, 7:29 PM
#6

#1#3#5 Så cooolt! Hur lär ni egentligen? ^^ #1 Hur lär man skutta åt sidan med baktassarna? :D #5 Wow hur lär man rita och sitta och ligga?? Så himla coolt :o

Annons:
[thildaaaa]
10/20/14, 7:36 PM
#7

Hmm asså han kan backa när jag typ håller godisen mellan pekfinger och tumme medan jag petar hnm i bröstet lite med långfingret ^^ så har gårt samma med på sidan av hans mage^^ oftast gör han saker åsså hittar ja sätt att få hnm att göra om dem ^^

[Lollo1402]
10/20/14, 7:48 PM
#8

Min hona kan: Komma (jag visslar), hoppa upp i knät, upp, upp och gå, "dansa" (hon ställer sig på bakbenen och går runt ett halvt varv), gå slalom mellan min ben, stopp. Min hane kan: "Gå fot", "Springa fot", komma (samma vissling) . Det jobbiga när man använder samma vissling är att båda kommer :p

The Animallovers!!!
10/20/14, 8:16 PM
#9

Asså, hur lär ni era kaniner alla dessa tricks? Jag började lära min kanin att komma mår jag ropar molle men han kan fortfarande inte det så bra och jag började för typ två och en halv månads sen. Han vill mycket hellre gå på äventyr i en buske än att lyssna på mig. Hur får ni dem att verkligen komma även om de får lösa i trädgården där det finns så mycket kul att upptäcka?

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

MontEverest
10/20/14, 8:25 PM
#10

Men säger ni kommandot först och kaninen måste utföra det och sen få godiset, eller håller ni godiset framför nosen och leder kaninen i den riktning eller vad den nu ska göra och när den gjort det får en godis.

[thildaaaa]
10/20/14, 10:22 PM
#11

Jag är inte säker på hur jag började men jag tror jag gjorde pussljud när jag försökte få hans uppmärksamhet för att han skulle äta en godis jag höll fram och när jag kom till buren typ :) tricket är att du ska betyda godis, så varje gång den kmr så ge godis!! tränaträna :) tar tid haha min kille har ibland inte alls lust att komma då får man ibland fortsätta eller ge upp ^^ kanske kan hjälpa att vara inne i ett lite mindre rum så att det ej är lika mycket att utforska för då är du väldigt spännande med godis ;) min kille skulle nog också föredra en buske framför mig haha men det är ju mat överallt då kan man ju ej hålla på och jobba för tråkig vanlig mat ;)

det är viktiigt att kaninen tycker det är kul! om den ej verkar tycka det så hitta roligare godis! och träna endast korta pass, så att det ej blir tråkigt för kaninen! trro det är viktigt att man avslutar innan kaninen själv avslutar det med att skutta iväg ^^ bättre att sluta med att den vill fortsätta för då vill den nästa gång ;) 

om du tränat en hund någon gång så kom ihåg att det är väldigt likt! kaniner är faktiskt mkt lika hundar :) mkt godis och uppmuntran = kärlek ^^

The Animallovers!!!
10/21/14, 7:38 AM
#12

Tack för svaren! Han fullkomligt älskar knäckebröd men det är ju inte så bra dör kaniner om man ger för mycket av. I den lilla rastgården han har så kommer han nästan alltid:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

wonderland
10/21/14, 11:14 AM
#13

Mina kommer när man ropar på deras namn. Kan lite agility över ett litet hinder eller hoppa upp på en hylla men BARA om de får något riktigt gott i utbyte :P Annars är jag nöjd att de är så fina i temperament och nyfikna.

Annons:
wonderland
10/21/14, 11:15 AM
#14

Fast mina jättekaniner är dock inte lika smidiga och "smarta" som dvärgkaninerna. Det kan gå lite trögt och klumpigt för dem :)

[thildaaaa]
10/21/14, 11:34 AM
#15

Jag rekommenderar varmt att du gör torkade morots snacks! ta en skalare, skala korta tunna bitar av moroten tills det ej finns nån morot kvar ^^ sen la ja det i hushållspapper och klämde ut en del vätska för att förkorta tiden i ugnen, sedan ja la dem utspritt på en plåt och satte på 60 grader och sen va de där ca 2h :) väldigt älskat ;)

Lizelda
10/21/14, 12:29 PM
#16

Har också gjort morots snacks men ninisarna har ännu inte fått provsmaka :) Har dock läst att man ska ha högst 50 grader! Annars försvinner vitaminerna :) Tror det är så med all ungstorkning

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

kanin och häst
10/21/14, 12:37 PM
#17

#6 rita har min hane alltid gillat!x) han lyfter antingen upp tassen(detta med lite, lite hjälp av mig) eller så tar han den i munnen och drar :) Sitt har jag lärt honan genom att säga "sitt fint" varje gång hon satt sig på det sätt jag vill. "Ligg" har jag lärt in på samma sätt :) Men om man skulle sätta min hona framför en penna tror jag att hon inte skulle fatta något :) Ska låta de rita nu, ska testa med honan också :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[thildaaaa]
10/21/14, 11:17 PM
#18

Aha okej jag tog 60 för att det skulle gå snabbare, trodde ej det gjorde nått, men de fyller ju sitt syfte iaf ^^ har de som gott inte nyttigt ;)

[thildaaaa]
10/22/14, 9:49 AM
#19

#17 har du ingen film eller bild när han ritar? skulle vara superkul att se!!

kanin och häst
10/22/14, 4:14 PM
#20

Har ingen just nu, men kan se om jag kan fixa något.:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
kanin och häst
10/22/14, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Otroligt dålig kvalité, men fick två stycken. Dessutom är de fel väg, så klicka på de så kommer de rätt väg :) sedan kunde jag ju inte ha in honom länge :/ Lite hjälp att hålla pennan på plats behövs ;)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
10/22/14, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
10/22/14, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Och resultat :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

The Animallovers!!!
10/23/14, 7:35 AM
#24

Haha, jättefin kanin:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[thildaaaa]
10/23/14, 9:56 AM
#25

fin teckning ^^ rör han på tassen och du bara håller i pennan lite? ^^ så gulligt, såg möss måla med penslar i munnen på youtube en gång, så gulligt^^

The Animallovers!!!
10/23/14, 2:56 PM
#26

Har ni några effektiva bra tips? om hur man får kaninen att lära sig sitt namn och att komma på inkallning? Han kan det ibland, men ibland sitter jag rakt framför honom och säger molle flera ggr men han lyfter knappt öronen…

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

kanin och häst
10/23/14, 2:59 PM
#27

#24 tack :) #25 jepp, han slickar på handen medan :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
Storip
10/24/14, 3:16 PM
#28

#26 skramla med matskålen…lol

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


[[tjattehonung]]
10/24/14, 3:23 PM
#29

Min kan upp, upp och gå, slalom, putta på en boll, tass, hoppa upp på en pall, snurra åt båda hållen och så håller vi på at träna på hopp i famnen och att lägga saker i en skål. Jag har lärt alla trixen med klickerträning, det funkar väldigt bra☺

Frosstis
12/30/14, 12:40 PM
#30

Kan era kaniner kommandon, alltså orden, eller gör de tricksen när ni visar med handen vad de ska göra?

Storip
12/30/14, 12:43 PM
#31

#30

Jag brukar börja med ord + visa med handen :)  sedan kan jag ta bort ex visa med handen och bara säga kommandot.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Kaninernasbästa
12/30/14, 6:33 PM
#32

Mina kan stå på bakben, inkallning (mycket bra när det rymmer helatiden haha) Stampe kan snurra. Hoppa upp på magen, puss, Hedda gillar att följa med på en kort skidtur (100 m) Bakben: för upp handen med nåt gott Inkallning: lite rolig historia men sänkte maten och de fick maten när de kommit till mig och sen har de själv utvecklat, men de måste se eller höra att jag har något gott ^^ Snurra: runt med handen, petade även han löst på sidan för att han skulle fatta: Puss: har något längre ifall de skulle smaka i munnen Skidor: Hedda springer mellan skidorna XD men hon stannar inte om någon kommer (hon är lös) men det är ju typ inkallning. De är utekaniner men vissa trick funkar till inne, men inte skidorna skulle jag rekommendera haha

Upp till toppen
Annons: