Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 870 ggr
The Animallovers!!!
10/19/14, 9:17 PM

" bur" i friggebod?

Hej! Jag vill gärna bygga en " bur" eller vad man ska kalla det i bår nya friggebod, jag vill liksom göra en liten yta, ca två-tre kvadratmeter med plywood skivor som små väggar. Förstår ni? hoppas jag:) men nu till det lilla problemet, han är okastrerad så han kissar jättemycket. Pappa vill inte att det ska bli blött och fuktigt på golvet så jag vet inte hur jag ska göra om vi bygger en liten Box där, kan man lägga en stor plastmatta över hela den ytan hans nya bur eller lilla Box ska va på? Förlåt för flummigt inlägg, det är svårt att förklara:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
SmillaM
10/19/14, 9:41 PM
#1

Testa med vaxduk, fungerar rätt så bra här hemma 😉

Aktiv på kanin.ifokus.se

The Animallovers!!!
10/20/14, 2:22 PM
#2

Ja, det kan nog funka:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[thildaaaa]
10/20/14, 2:46 PM
#3

Kastrera annars om du ej ska använda till Avel :) hjälper mot kissande ;)

The Animallovers!!!
10/20/14, 8:11 PM
#4

Ja har funderat på det.. Märker man mycket skillnad på kaninen efteråt? Jag vet attde blir lugnare men händer de nåt mer? Blir de gosiagre?:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Melao
10/22/14, 11:06 PM
#5

Risken om du lägger en plastmatta på är om det inte blir helt tätt i kanten. Kaniner gillar ju att kissa i hörnen och om det tränger in kiss under plastmattan gör den mer skada än nytta. Så då måste du se till att det verkligen blir tätt!

Annars är ju det smidigaste att träna honom att gå på låda, vilket brukar bli enklare om man kastrerar. Det går inte att garantera, men chansen att det funkar blir mycket större :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Moalinn
10/22/14, 11:53 PM
#6

Går ju att lägga plastmatta som går en bit upp på väggen och måla träet med en kaninvänlig färg som skyddar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
The Animallovers!!!
10/23/14, 7:32 AM
#7

Vill gärna att han ska gå på låda men hur får jag honom att göra det? Jag har försökt då honom att gå på låda men han bara kissar i det andra hörnet och inte i lådan:(han är tre år.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Melao
10/23/14, 11:16 PM
#8

#7 Prova att ställa in en till låda i det hörnet han kissar och lägg några pluttar där för att "visa vägen". Ett annat sätt kan vara att byta strö i resten av buren (tex lägga halm ovanpå) och behålla det gamla ströet i lådan.

Oho för att satsa det sista på mirakel!


Moalinn
10/23/14, 11:29 PM
#9

Jag har höet ovanför lådan, man får bara se till att tömma lådan var och varannan dag :) har inte lyckats få någon att gå på låda utan att höet är i närheten då de oftast utför sina behov när de äter.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

The Animallovers!!!
10/24/14, 7:39 AM
#10

#8 det är så jag har försköt men han kissar bara i andra hörnet barra för att jävlas med mig känns det som hihi:) jag får väl försöka #9 förslag.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Upp till toppen
Annons: