Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 482 ggr
jbson
10/19/14, 7:45 PM

Ny rasthage runt perennrabatt och sätta iho2 honor

Jag funderar om det är en bra eller dålig ide att sätta rasthagen runt min perennrabatt? I rabatten växer kärleksört, funkia, mängder med kirskål och en stor ormhassel. Tänkte att miljön skulle vara väldigt spännande och omväxlande mot den vanliga rasthagen. Mycket grönt och lummigt med spännande gömställen. Tänkte även sammanföra mina två honor i den nya miljön. Honorna är en dvv på 14 månader och en lejonhuvad dvv på 5 månader. De är jämnstora i storlek och har gått bredvid varandra ute i rasthagarna i 1 månads tid. tips? och idéer på det?

Annons:
[thildaaaa]
10/19/14, 7:53 PM
#1

Så länge inget är giftigt eller något du inte ska bli tuggat på så är det nog inte så bra ^^ annars låter det superkul för dem! :)

jbson
10/19/14, 8:05 PM
#2

Det jag fått fram är att både kärleksört och funkia är ätliga för oss, så tänkte att det även är ätligt för kaninerna. Och istället för att bara klippa ner och slänga så kan de små få glädje av det.

VildaVittra
10/19/14, 8:17 PM
#3

Kirskål är utmärkt kaninföda, men var dock beredd på att en massdöd kommer att utbryta, och då menar jag inte kaninerna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: