Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 646 ggr
TeklaHolm
10/19/14, 6:05 PM

Kaninens minne?

Hej idag när jag var ute med min kanin i hans Hage kom min grannes hund rusande (lös) både jag och min kanin blev jätte chockade och jag steg ur hagen för att försöka stoppa hunden, men hunden rusade runt flera gånger runt hagen (kompostgaller) . Sedan hoppade min kanin (??!!) över kompostgallret och rusade iväg och hunden efter jag sprang efter i panik och försökte fånga hunden eller min kanin, Det blev några varv på tomten innan min granne kom och fick tag i sin hund. Min kanin fortsatte att springa runt och försökte hoppa in i sin bur (utekanin) tills sist fångade jag  han och satte ner han i hans bur. Nu är jag jätterädd att han kanske aldrig vill vara i hagen mer eller inte litar på mig? Minns kanine sånt här jättelänge och förknippar det med ex. att jag har han i hagen?? Vad kan jag göra för att han ska lita på mig och vara trygg med mig igen?

Annons:
TeklaHolm
10/19/14, 6:08 PM
#1

bli sååå tacksam för något svar även om det inte är till sto hjälp 🙂

Frosstis
10/19/14, 6:26 PM
#2

Han kommer nog vara väldigt rädd för hundar framöver..

ledsen att det hände.. hoppas ni mår bra..

IdaL
10/19/14, 6:29 PM
#3

Hur är kaninen nu efter? Det är viktigt att man hanterar som hamnar i chock på ett bra sätt, det händer tyvärr att kaniner kan avlida om dom blir extremt rädda. Viktigt att hålla kaninen under uppsikt och inte hålla på med den i onödan, se till så den äter och dricker ordentligt.

Kaninen kan mycket väl vara rädd för hundar nu när den upplevt något negativt men det är svårt o svara på hur den kommer reagera eftersom det är individ baserat. Låt den först och främst komma till ro i buren under kvällen/natten/morgonen så den hinner lugna ner sig och vila. Sen får du helt enkelt ta ut den i hagen och se hur den reagerar. Se bara till att det är lugnt och trevligt i hagen när den får komma ut så det blir en positiv upplevelse.

TeklaHolm
10/19/14, 7:21 PM
#4

okej, ja har har iallafall ätit lite pellets tack för hjälpen

TeklaHolm
10/19/14, 9:42 PM
#5

han*

Upp till toppen
Annons: