Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 644 ggr
Cindy S
10/2/14, 1:37 PM

Dygnsrytm och fasta scheman?

Hur viktigt är pellets/grönt/släckning vid fasta tider? Om jag släcker vid 10 en dag och 1 på natten en annan förstör jag för kaninen? Är det väldigt individuellt? Min Ta-Sia kan ju leva runt på natten och mumsa på mat, så är de mindre störda av att bli väckta än t.ex. guldhamstrar? Anpassar de sig lätt? Grymtar de i protest?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Fridaaaa
10/2/14, 1:46 PM
#1

Aldrig fasta tider till mina kaniner, fungerar helbra ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Paxxie
10/2/14, 3:40 PM
#2

Jag kör generellt med fasta tider vilket gör att kaninerna brukar sitta och vänta när det är dags för mat. Om jag är sen någon dag kan de bli ganska arga, haha. Kastar matskålar och så. Men det är inte livsviktigt direkt att man utfodrar samma tid, och om man inte har kaninerna som är vana att få mat en viss tid så bryr de sig nog inte så särskilt mycket när det sker.

Namiko
10/2/14, 3:53 PM
#3

Här har det aldrig funnits fasta tider för mat och även om mina sovtider är någorlunda lika varje dag så kan även dom skilja några timmar ibland utan att det märks på djuren. Det resulterar i att man slipper det som #2 beskriver. Ingen som sitter och väntar på mat en viss tid och blir sur om den inte kommer rätt klockslag utan blir glad varje gång man kommer med mat oavsett vilken tid det är på dygnet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: