Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1224 ggr
Cindy S
2014-10-02 09:47

Kanin i köket

Hur många har en kanin i köket? Jag bor i en etta och känner att jag stör min kanin när Jag vill se... TV sent på natten. Men hur fungerar det i ett kök? Mycket stök blir det tills kvällen, och all matos försvinner inte upp i fläkten. Köket är stort nog för bord med 6 stolar så det kommer tas ut i rummet och kaninburen flyttas in, så hon kanske kommer tycka det blir trångt när jag lagar mat, fast jag inte kommer åt buren. Hon ska ju vara frigående men kanske vill känna att jag stör mindre? Är det för svårt att veta hur hon kommer reagera eftersom att det är för individuellt eller kan man generalisera om ifall det är en bra el. dålig idé? Jag har inget bråttom med det eftersom att jag vill att hon blir tamare innan jag flyttar på henne igen.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
[Yasminjohanna]
2014-10-02 10:55
#1

Jag har min lilla hona i köket men funderar på att flytta henne till vardagsrummet. Hon har inga problem med varken dammsugare eller annat men när stekpannan fräser blir det otäckt.

Cindy S
2014-10-02 11:48
#2

Ja, jag tänker på att jag kanske väcker henne i sin slummer när jag kommer och stökar runt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Namiko
2014-10-02 12:13
#3

Jag är rätt säker på att jag skulle störa kaninerna mer om dom var i köket när jag lagar mat och diskar än när jag sitter vid datorn och ser på film/spelar. Mina kaniner har tillgång till både kök och vardagsrum men har inte varit inne i köket mer än några enstaka gånger och då har det bara varit snabba besök just innanför dörren innan dom vänt igen. Tv:n stör garanterat mindre än slammer med bestick och tallrikar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fridaaaa
2014-10-02 12:18
#4

Jag vill inte ha kaniner alls i köket 😉 Knappt djur alls, men känns med hygieniskt då. Jag har haft marsvin & kaniner i samma rum som tvn, inga problem så länge man inte har det så högt eller precis bredvid tvn 🙂
När jag hade Viola inne så kunde hon lägga sig i soffan hos mig eller nedanför tvn när hon skuttade lös

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Yasminjohanna]
2014-10-02 12:44
#5

Dåså, efter alla inlägg här bestämmer vi att Lily får flytta ut från köket :)

Cindy S
2014-10-02 13:30
#6

Jag kan ju lyssna med hörlurar förstås, tills vi lärt känna varandra bättre och jag märker ifall hon håller sig borta från kökets oväsen eller inte. Men jag trorhon skulle få mer ro i köket om natten när jag smyger runt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Frosstis
2014-10-02 16:14
#7

Har aldrig haft någon kanin som störs eller reagerar på TV/dator. Ser du på henne att hon blir stressad eller rädd när du ser på tv? annars är det inga problem att ha kvar henne där. hon vänjer sig

Moalinn
2014-10-02 17:27
#8

Vad jag vet så är kaninen ett nattdjur och jag märker även det på mina kaniner. Främst innekaninen som ligger och sover (förutom när han äter då) från 1300 ungefär fram till 2200 då han börjar springa omkring och har det allmänt roligt.

Så att du sitter uppe och kollar på tv på kvällen/natten är nog bara roligare för kaninen då det är lite liv och rörelse. På dagen kan de nog tycka att det är skönt med lugn och ro. Detta är förstås väldigt individuellt och alla kaniner fungerar inte på samma sätt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cindy S
2014-10-02 18:41
#9

Då vet jag, kul att jag kan stöka runt. :) Jag märker väl ifall lägger sig för att sova.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

farvendal
2014-10-02 19:25
#10

Mina bor i köket och det är nemas problemas. De står ju inte bredvid spisen dock eller speciellt nära köksbänken öht. Enda problemet är att det blir spån på de två köksstolar som står precis bredvid buren :P

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

taxidriver142
2014-10-03 13:57
#11

Kaniner är ju vegetarianer och inte särskilt förtjusta i matos. Kan vara något att tänka på…

[SisselaJ]
2014-10-03 14:19
#12

Bor också i en liten lägenhet med kök och vardagsrum i ett. Kaninen min blir bara rädd när något i köket sätts igång. Tvn är sällan några problem!

Upp till toppen
Annons: