Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 562 ggr
jela96
2014-09-29 22:48

kastrering?

Hej! Jag har nu beslutat mig för att kastrera Milton. Han är fyra månader gammal och är det kanske väl tidigt för kastrering? Han har växt väldigt mycket och har bra hull. Anledningen till kastreringen är att jag vill flytta ihop Milton och Bella eftersom dom verkar gilla varandra (Bella pussar alltid Miltons huvud genom burarna och försöker ta sig ut för att dom ska leka) Va tror ni?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
jbson
2014-09-29 22:53
#1

Det är väl ett jättebra beslut!

jela96
2014-09-29 22:55
#2

1# Tror du att det är för tidigt? Han är fyra månader men har bra hull och är frisk :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

jbson
2014-09-29 23:08
#3

Mellan 4-6 månader läste jag mig till, har han blivit könsmogen och fått kulorna? http://www.djurklinikenroslagstull.se/behandlingar-tjanster/operation/kastrering/kastrering-av-kanin Våran hane är också 4 månader men verkar vara väldigt sen, kulorna har inte trillat ner än.

jela96
2014-09-29 23:16
#4

Är inte helt säker (Milton är första hankaninen) men tror kulorna ramlat ner. Ska ta och ringa vetrinären imorgon och höra! Sen blir det nog att skaffa ny större bur så dom kan bli sambos (när alla hans spermier osv är borta såklart) :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

sannadetejag
2014-09-30 06:51
#5

Jag gick oxå och väntade på att kullorna skulle trilla ner på min kanin men det visade sig att det var en hona jag hade fått :P 

Hör med en veterinär dom kanske kan kolla så att kulorna har trillat ner.

jela96
2014-09-30 14:13
#6

Blir vetrinären nästa vecka! Fick tag på en super duktig vetrinär :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
[Yasminjohanna]
2014-09-30 14:35
#7

Jag hade väntat.

Upp till toppen
Annons: