Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 853 ggr
The Animallovers!!!
9/29/14, 7:23 PM

Tips på bra färskfoder? Och lite annat...

Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips? på färskfoder som jag kan ge kaninen som man ofta har hemma och som är nyttigt! Just nu ger jag ofta bladspenat, vanligt gräs, salladsmix och en gång i veckan ger jag knäckebröd. Ibland en liiiten bit morot också. Grön paprika får han också. Men jag har liksom inga idéer på vad jag ska ge honom. Jag har läst många artiklar om vad man ge kaninen för färskfoder men jag har nästan aldrig det hemma. Han får äppelkvistar nästan varje dag. Det är en grej till som jag undrar: Min kanin gör aldrig glädjeskutt längre och han rusar heller inte flera flera varv runt i hagen som han gjorde innan för typ ett år sen, han blir heller nästan aldrig så till sig när man kom till buren som han blev innan och sen så lägger han sig inte ofta på magen rak lång längre:( Men han äter, dricker, bajsar inte löst eller nånting. Kan han ha ont nånstans? Bör jag ta honom till vet? Jag hänger ofta upp äppelgrenarna i gallret så han får aktivering men jag tar gärna emot tips? på hur ni aktiverar era kanier så jag kan aktivera honom mer. Han är 3 år.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
MontEverest
9/29/14, 7:48 PM
#1

mynta gillar min kanin

MontEverest
9/29/14, 7:50 PM
#2

köp även hem knippen av koriander och persilja och även basilika

The Animallovers!!!
9/29/14, 8:01 PM
#3

Tack för tipset.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

taxidriver142
9/30/14, 2:25 PM
#4

Knäckebröd, äpple, russin, morot, torkade pressade ärtplattor och banan, färsk eller torkad.

[anonymie12]
9/30/14, 5:11 PM
#5

Torkade brännesslor och rönnbär (även rönnbären är torkade!)

The Animallovers!!!
9/30/14, 5:23 PM
#6

Tack, någon som kan Svea på min andra undring:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
The Animallovers!!!
9/30/14, 5:55 PM
#7

Svara

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[anonymie12]
9/30/14, 6:14 PM
#8

De gör inte alltid glädjeskutt:( min förra kanin jan jag fick när hon var 2 år gjorde allrig glädjeskutt. De kan också vara överviktiga då gör de inte heller glädjeskutt!

The Animallovers!!!
10/1/14, 9:04 PM
#9

Han är inte speciellt överviktig, men liiite mullig enligt mig. Han är en hermelinblandning på 3 år och väger 1,78. Är det för mycket? Renrasiga hermeliner ska ju väga 1-1,5 har jag läst.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Fia9000
10/1/14, 9:19 PM
#10

Min 3 åring gör knappt heller glädjeskutt längre och han har även blivit allmänt lugnare nu än när han var yngre, fullt normalt vad jag har förstått. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

The Animallovers!!!
10/1/14, 9:58 PM
#11

Ok! Ja, jag har också märkt att han har blivit lugnare.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Upp till toppen
Annons: