Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 447 ggr
Rorvers
9/23/14, 2:04 PM

Protest bajsar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en TJS på ungefär 6 månader som har fått flyttat in nu till vintern. Han har alltid varit duktig på att bajsa i sin låda då han bodde ute och han är det inne också förutom då det är något han inte tycker om. Får han inte mat tidigt, bajsa och kissa överallt förutom i lådan! Får jag inte komma ut i hela huset, bajsa och kissa överallt, får jag Inte uppmärksamhet, kissa och bajsa överallt! Så det känns verkligen som han protest bajsar. Han har ett eget rum med en tunnel och boll och ett kattpall så mycket mer har han inte och jag vet ite vad jag ska ha för att göra det mer roligt, tips?? Han får vara ute på övervåningen, men ibland kan jag inte ha han ute där då jag inte kan sitta där uppe ständigt. Och att ta ner honom vågar jag inte för då är jag rädd att han kissar på mammas mattor. Han är världens mammigaste och gör allt för att få uppmärksamhet, tex klättrar på en. Jag tar alltid en halvtimme/timme och myser med honom men det räcker inte för honom och då jag kommer tillbaka har han bajsat ner allt. Är det någon som har haft samma problem? Jag vet att det tar lång tid för dom att bli rumsren men finns det några tips? jag kan göra eller något jag kan ändra på? Tacksam för svar! Sen undrar jag också över hur det blir om jag skulle kastrera honom?

Annons:
[thildaaaa]
9/25/14, 9:52 PM
#1

Om han skvätter, alltså inte lämnar pölar så kan kastrering hjälpa! min har slutat skvätta :) bajsa lite överallt händer nog alla… ^^något med markering typ… 

du kanske kan aktivera honom med agility, trix eller ta utomhuspromenader i sele (eller lära honom det till att börja med om han ej kan det) jag har gått ut med min kille som en hund och han har följt trottoaren här hemma och på landet skutta han längs vägen/stigen :) min föredrar att leka framför att gosa :)

Upp till toppen
Annons: