Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 497 ggr
em.nord
2014-09-23 10:07

Födsel klar :)

Igår kväll boade min dräktiga hona och i morse låg det iallafall 5 kanske 6 ungar i ett väldigt fint bo :) Honan mår underbart och nu håller vi tummarna att alla klarar sig. Inga muppar utan alla var så fina så. Dag 28 födde hon på. Ville bara skriva av mig ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
tlover
2014-09-23 10:11
#1

Kul att det gick bra 🙂

l'm back

em.nord
2014-09-23 10:14
#2

#1 tack :) ja man är alltid orolig ju. Vill inte min tjej illa. Hon är försäkrad så skulle inte tveka att åka in med henne men väldigt glad att hon mår bra :) Så man "bara" behöver tänka på bebbarna nu ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

kanin och häst
2014-09-23 13:23
#3

Skapa gärna en kulldagbok så vi får läsa :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

em.nord
2014-09-23 13:26
#4

#3 ska göra det när de är lite äldre :) vill inte störa för mycket nu i början. Tog bild idag i boet men den blev dålig :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Svado
2014-09-23 13:48
#5

Grattis!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

em.nord
2014-09-24 07:44
#6

Så fel man kan ha :( idag räknade jag ordentligt och kollade så att alla var runda o goa. Visade sig vara 7 stycken fullt friska, stora och goa bebisar :) och 2 små muppar :'( en med bara ett öra och ett bakben. En utan bakben helt. Båda hälften så stora som de andra. Varma och aktiva i övrigt. Men var ju bara att ta bort dem snabbt och smärtfritt. De är begravda i trädgården nu… var enda rätta men jobbigt ändå. Min sambo pallade inte göra det så jag, höggravid o känslosam, men det gick bra. Så. Första muppavlingen för mig någonsin… :(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Love Lejonhuvadekaniner
2014-09-24 08:34
#7

Grattis! Synd med mupparna :( men du fick ändå gansaka mågs små friska låter det som:) lycka till med bebisar:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

kanin och häst
2014-09-24 16:54
#8

Stackars små muppar, men nu skuttar de på evigt gröna ängar, och hoppar små, små skutt över trädgrenar. Vad är det för ras på ungarna egentligen, kom jag just på? Synd om dig med som måste göra det, hoppas det inte kommer fler muppar för dig eller någon annan!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

em.nord
2014-09-24 17:40
#9

#8 Mamman är renrasig rex och pappan är dvv med rexpäls. Vill börja hoppa med bägge på seriös nivå :) mest skuttat i trädgården än så länge ;) Ja det är alltid tråkigt med missbildade ungar :( men utan bakben kan de inte överleva/leva normalt så fanns inte något att välja på, ingen tvekan vilket iaf var skönt.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: