Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 431 ggr
Cindy S
2014-09-22 00:50

Vilka raser kan gå ihop med fransk vädur?

När jag får så mycket jobb att jag borde skaffa en kanin till som sällskap till Ta-Sia, då kommer jag nog skaffa en tvåa så snart som möjligt så att jag har plats med mina niner.

Vilka raser går bra ihop med en frasse?

Jag vill helst att den nya är mindre än Ta-Sia, men har en bra chans att försvara sig vid bråk.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
[vanilla skye]
2014-09-22 07:42
#1

Kanske en Lilla tysk vädur, snarlik fransk vädur men dock i medelstorlek ca 4kg-5kg? Finns massvis med kaninraser, men om jag var du skulle jag ta någon i medelstorlek, ca 4-5 kg.

Cindy S
2014-09-22 13:13
#2

Ok. Då kollar jag uppfödarlistan(jag antar att alla raser står där). :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Cindy S
2014-09-25 23:52
#3

Jag återupplivar denna för jag fick ett svar om att de mindre scheckraserna kan gå ihop med frasse. Vad tycker ni om de mindre/mellanstora raserna?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Svado
2014-09-26 00:04
#4

Alltså… ALLA raser kan gå ihop med varandra. Det har ingen som helst betydelse om det är en jätteliten eller jättestor kanin.

Är kaninerna sams kommer de aldrig eller väldigt vääääldigt sällan slåss, och då skulle kaninen i teorin sett kunna vara liten som en knappnål i jämförelse.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Cindy S
2014-09-26 00:36
#5

Men vad händer om en frasse och en hermelin har ett slagsmål? Kan det inte gå väldigt illa?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: