Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 557 ggr
Bloopii
9/21/14, 6:00 PM

blyg kanin

Har 2 kaniner Triton 1 år Naja snart 5 månader.(de bor i samma bur) Triton är en social kelig han kanin. Aldrig haft problem. Behöver tips? och råd angående hon kaninen Naja. Hon är blyg vill inte bli klappad, men är bekväm med att komma nära nosa. Man får klappa på huvudet om man har lite godis i handen. Men när hon skulle kammas idag fick man två tjuvnyp. Båda är lejonhuvade kaniner och måste kammas ofta och de får gå fritt i lägenheten. Även där visar hon att hon inte vågar. Triton hoppar upp i både säng och soffa och kan ligga där och vila. Men hon vågar inte följa efter. Håller sig ofta nära buren i fall vi inte sitter och bjuder på god bitar. Är tacksam för alla tips? och råd!

Bloopii

Annons:
ninen DH
9/21/14, 6:19 PM
#1

Jag tror att hon så småningom kommer göra som sin kompis . Ha bara tålamod och ta det lungt. Vissa kaniner är mer framåt än andra. 

 Att lära kan varandra kan ta lång tid , men om du får kappa henne på huvudet har du kommit en bit på vägen. Tvinga henne inte upp i sängen, hon får komma upp när hon känner sig redo!🙂

Försök att göra allt så odramatiskt som möjligt, och va lugn. Även om det skulle göra ont när hon biter till, ta det lugnt och försök att inte sluta borsta. Ett tips? är att sätta sig bredvid henne men en bok, så får hon undersöka dig mer. Det viktigaste är att hon bestämmer takten!😉

Hur länge har du haft henne?

Bloopii
9/22/14, 9:12 AM
#2

Hon är född den 1 maj fick henne 7 juli. Hon var mycket socialare och orädd när hon var mindre hon vågade gå till ställen dit Triton inte vågade (typ ut på balkongen). Men hon är ju tonåring nu. Så kanske mycket hormoner och sånt som spelar in? I början när jag fick henne brukade jag hänga in klädes plagg och sånt i buren så hon vänjer sig vid ens lukt. Kanske något man borde börja göra igen.

Bloopii

Upp till toppen
Annons: