Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 544 ggr
jbson
2014-09-20 21:19

Använder sovhörnan som toa!

När de äntligen blivit rumsrena och använder toan duktigt så upptäckte jag nyligen att de börjat kissa o bajsa inne i sovhörnan! Det gör mig ju lite ledsen! Hur gör jag för att de ska sluta upp med det? Byter toan dagligen, men är det av ren lathet eller hinner de inte på natten.

Annons:
natalie01
2014-09-20 21:56
#1

Du kan ju sätta toan i sovhörnet istället😊

jbson
2014-09-20 22:23
#2

#1-Två toaletter? För jag kan nog inte bara flytta den första då de valt att utföra sina behov inne i deras hus/sittplats.

natalie01
2014-09-20 22:31
#3

Aa det var typ så jag menade för då går dem ju på båda toaletterna

sannadetejag
2014-09-21 09:12
#4

Har oxå problem med toan. Min kanin använde ett tag toan som säng. Och nu så sköter han toan jätte bra på dagen men på natten välter han upp och ner på hela toan i buren :(

farvendal
2014-09-21 09:29
#5

Ställ en till låda där helt enkelt :) de kan nog sova där ändå (av någon anledning tycker kaniner att bajslådor är perfekta sängar), eller så får de hitta någon annan sovplats^^

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Facie
2014-09-21 10:18
#6

När du säger sovhörna hur menar du då? Min kanin började plötsligt kissa i sitt hus för ett tag sedan. Lösningen var helt enkelt att vända på huset så han inte kunde gå in dit på några veckor och då slutade han. Det är faktiskt mitt bästa tips: blocka de ställena där kaninen inte ska kissa med tex en gnagstock.

Pretty wise //

Annons:
[thildaaaa]
2014-09-21 12:58
#7

Min kille brukar också sova i toan ibland, när jag ahr kattsand där så luktar han svagt av kattsand i hela pälsen haha det är lite knäppt att de vill sova i sitt egna bajs och kiss ^^

jbson
2014-09-22 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#sovhörnan är den täckta delen av uteburen, alltså den utan insyn. Jag har bara en massa halm där inne. (Tyghuset är numer bortplockat) Huset/sittplatsen står i den stora delen och där i har de nu toalådan istället för all halm som syns på bilden.

jbson
2014-10-26 01:01
#9

Blir smått tokig, vem vill ligga o sova i skit o piss!? Mina små vänner verkar nu helt slutat använda sin toa och uträttar i stort alla sina behov inne i sovhörnan! Jag fick klippa till en plastback för att skydda buren och backen är nu en enda stor toalåda. Men vart ska de söka skydd o sova i vinter om de nu valt att ha sovrummet som toa istället? Buren är en tvåvåningsbur med ramp, syns på bilden här ovan. Nederdelen har bara en heltäckande sida och det är bakstycket. Kanske kan man täcka kortsidorna. Men tänker ju att det blir kallt då den stå direkt på backen. Jobbiga dom är! ;) *blink blink*

Upp till toppen
Annons: