Annons:
Etikettallmänt
Läst 365 ggr
denicecifuentes
2014-09-18 19:42

Min kanin gnager på gallret..

Hej!

Min kanin får vara väldigt mycket ute och springa i rummet när jag är i mitt rum med henne. Och det är ungefär 2 till 3 timmar per dag. På kvällarna vid 21-22 så brukar min kanin vara väldigt trött efter detta och hon hoppar in i buren och sover. Sen på morgonen klockan sju så gnager hon på gallret och vill ut. Hon blir helt galen om man inte släpper ut henne. Och just nu är jag sjuk och måste sova exakta timmar, Hur kan man göra för att hon ska sluta? eller att hon håller sig lugn så jag inte vaknar? Skulle vara jätte tacksam för svar! 

Hoppas det inte blev för långt. Kram

Annons:
velenoso
2014-09-18 19:53
#1

Det kan vara svårt att få kaniner att lägga av med sådana beteenden då kaniner inte är gjorda för att sitta i bur så att säga och därmed blir väldigt uttråkade. Kaniner har ju stort behov av att kunna röra och aktivera sig. Du kan inte ha någon inhägnad utanför buren som hon kan gå ut i även när du sover? Annars är det bra ifall du har saker hon kan gnaga på eller leka med i buren, ifall du nu inte redan har det.  Lite grenar eller andra gnagleksaker brukar vara populärt.

denicecifuentes
2014-09-18 21:12
#2

#1 tack så mycket ska försöka kolla hur jag ska fixa en inhägnad

Namiko
2014-09-19 08:28
#3

Kaniner är gryning- och skymningsaktiva djur. Så att vara ute 2-3 timmar på kvällen gör att aktivitetsbehovet på kvällen är tillgodosett, men sen vill dom ut och röra på sig på morgonen med. Hemma hos mig är det full fart på kaninerna 1-2 timmar med början runt 5-6 på morgonen och 8-9 på kvällen. Dom är frigående så dom behöver inte något av mig för att aktivera sig och det är bara vissa dagar dom lever om så pass att jag inte kan sova genom det. Kan du inte ha kaninen frigående så är en Hage till buren en bra lösning, gärna med lite olika saker att pyssla med i den.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[zendaimimon]
2014-09-19 10:10
#4

Jag skulle göra en inhägnad av kompostgaller (finns på många ställen, och är billigt) om du inte kan ha henne ute. 21-22 timmar är väldigt lång tid att sitta instängd i en bur varje dag så det är inte konstigt om hon blir frustrerad :)

Upp till toppen
Annons: