Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 831 ggr
Sanna:)
9/18/14, 3:50 PM

Kanin gillar inte koppel

Hej! Min kanin Nisse HATAR koppel. Jag har provat med ett dessa koppel (bilderna) och båda tycker han är jobbiga. Det har gjort att han inte fått vara ute och springa under sommaren (vi har skog runt omkring med katter och kan rymmer ofta) vilket är JÄTTEDÅLIGT och nu ska jag tala sanning och säga att jag skäms och gråter nästan varje kväll för att han sitter instängd i sin bur varje dag. så snälla kan nån tipsa hur jag kan få honom att vara i koppel och om kaniner rymmer när dom är i trädgården utan koppel?

Kärlek är starkare än hat.

Annons:
Sanna:)
9/18/14, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hittade inte det andra kopplet men det var som ett kattkoppel! :)

Kärlek är starkare än hat.

Fridaaaa
9/18/14, 3:54 PM
#2

Hade bytt ut selen, tycker inte den är så bra.
Hade bytt till h-sele eller bröstsele istället.

Kaniner kan rymma utan sele & koppel ja men vissa gör inte. Vissa av mina kaniner kan jag ha lösa andra inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanna:)
9/18/14, 3:56 PM
#3

Ojdå! Skrev så fort och sa koppel istället för sele :/ men jag menar sele :))

Kärlek är starkare än hat.

Evelina!
9/18/14, 4:01 PM
#4

Byt till annan sele är mitt första (och största) råd jag kan ge dig. Sedan undrar jag vad du menar med att han hatar selen och kopplet. Lägger han sig bara ner och vägrar röra sig så ge honom tid (då har han åtminstone valet att vara aktiv om han vill och ju mer du är ute med honom desto mer säker kommer han bli med selen på). Är det så att han rymmer, så testa annan typ av sele helt enkelt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Sanna:)
9/18/14, 4:58 PM
#5

Tack för era råd. Det var så att nu så tänkte jag köra ett till försök, och det tog lite tid men till sist fick han på sig det. Han hade inga problem med det, efter ett tag blev han lite irriterad men efter lite tid kommer han nog vänja sig, tror jag. För att jag har också använt h-sele och han bara drog av det. Men tack för era råd! :D

Kärlek är starkare än hat.

Sanna:)
9/18/14, 4:58 PM
#6

Tack för era råd. Det var så att nu så tänkte jag köra ett till försök, och det tog lite tid men till sist fick han på sig det. Han hade inga problem med det, efter ett tag blev han lite irriterad men efter lite tid kommer han nog vänja sig, tror jag. För att jag har också använt h-sele och han bara drog av det. Men tack för era råd! :D

Kärlek är starkare än hat.

Annons:
[Lollo1402]
9/18/14, 8:44 PM
#7

Du kan väl köpa en inhägnad?

Upp till toppen
Annons: