Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 859 ggr
[Emilia-W]
2014-09-18 15:40

Hur många timmar?

Hur många timmar lägger du på din/a kanin/er? Själv läger jag ca 3-4 timmar, lite beroende på vilken dag det är!🙂

Annons:
Fridaaaa
2014-09-18 15:42
#1

Är väldigt olika. Mina är ju ute många timmar i princip varje dag (om det inte är riktigt skitväder så de inte kan vara ute), men tid just på enskild kanin är omöjligt att svara på, är mer sommartid då jag kan sitta i hagen med dem då, går inte på vintern.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Simslish
2014-09-18 15:45
#2

Nu när det är skola blir det bara ca 1-2 timmar för mina två men annars på helger och lov ligger det runt 4-6 timmar per dag.

Mickis1994
2014-09-18 15:50
#3

Det är så svårt att säga. Vissa dagar får de enbart mat. Andra dagar när de kommer ut ur hagen så blir det ju inte flera timmar enbart för att dom är ute i flera timmar. Sedan finns det dagar jag är med dom i princip hela dagen t.ex. vid hopptävling eller storstädning med annat pyssel. 

Och som Frida säger, på sommaren kan man sitta med kaninen i hagen/på balkongen, inte något man direkt gör under regniga hösten eller kalla vintern 😉

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Friggeshoppkaniner
2014-09-18 15:57
#4

Det är väldigt olika, vissa dagar är de i sina hagar 24/7 och jag bara ger dom mat för jag har prov och/eller behöver rida min häst medan vissa tävlingshelger så kan jag hålla på med kaninerna från ca 7 på lördag morgon till kl 21 söndag kväll. Skiftar väldigt mycket så svårt att säga en viss tid per dag man lägger ner på det. Men mina djur har det nog ganska bra ändå :)

[AnimalLover1]
2014-09-18 16:37
#5

Bror på, om det är vardag och har kanske mycket läxor så kanske 1 timme, när det är helg och jag har inget att göra så flera timmar. Dock brukar de få komma ut i 30min-1h på vardagarna om jag hinner.

kanin och häst
2014-09-18 17:47
#6

Jag svarade 5-6 timmar eftersom det stämmer in bäst! Har ju skola på vardagar, och då blir det ca. 4 timmar, men på helgerna är det i stort sett hela dagarna, över 6 timmar åtminstone!:) äter t.om ute med dem.:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
[hattifnatten]
2014-09-18 20:14
#7

Väldigt olika.  Mina kaniner bor ute i utebur och rasthage dygnet runt, året runt.  I värsta fall blir det att jag ger dem mat och vatten två gånger om dagen (vintertid), och i bästa fall sitter jag med dem ute och eller tar in dem och umgås med dem och låter dem springa fritt inne.    Då kan det bli flera timmar på en dag.    Men det är inte möjligt på vintern, tyvärr.

Namiko
2014-09-19 08:33
#8

Den tid jag aktivt lägger på mina kaniner är väl inte mer än 15-20 minuter per dag. Den tid det tar för att städa, mata och titta till dom lite extra. Dom är dock frigående och det blir lite småhälsande och gos till och från under hela dagen på deras villkor.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

sannadetejag
2014-09-19 08:45
#9

Det beror på hur man menar för min kanin bor inne och när jag är hemma så springer han fritt fast vi är ju inte alltid i samma rum och gör saker tillsammans.

[oroligkaninägare]
2014-09-19 08:50
#10

Vardagar lägger jag bara på att ge mat och efter plugget orkar jag knappt mysa är så slut då helger blir de mycket mycket mer tid då blir de gos nästan hela tiden i fall jag tex inte städar eller är med killen :)

Facie
2014-09-19 14:16
#11

Haha, för mig handlar de mer om hur mycket min kanin umgås med mig ;) Jag är ju alltid inom skuttavstånd från honom så länge jag inte pluggar/jobbar!

Pretty wise //

Frosstis
2014-09-19 15:24
#12

Jag spenderade mer än 6 timmar med min kanin varje dag, han var ju frigående i mitt rum och jag var ju alltid i mitt rum när jag inte hade skola eller var med kompisar så var minst hemma 6 timmar per dag och pratade med honom konstant så vi umgicks hela tiden, så absolut var jag med honom i mer än 6 timmar per dag!

Pepsikanin
2014-09-19 20:43
#13

Väldigt olika, när man går i skola och bombaderas av läxor & prov så ger jag han mat o sen sätter han i uteburen bara!

Men på helgerna brukar jag bland annat storstäda så då blir de väl 3-4 timmar ungefär 😊

Annons:
[[Rabbitsforlife]]
2014-09-19 21:43
#14

Det är väldigt olika från dag till dag. Nu lite mindre på vardagarna då jag precis börjat studera till uska men grabbarna verkar inte bry sig så mycket om det. Dom är ute så mycket och sålänge dom får mat, vatten och ren bur så är dom nöjda! :)

Upp till toppen
Annons: