Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1044 ggr
jbson
2014-09-17 08:31

Varma öron pga. av fällning?

Min kanins öron är jättevarma, hon bor ute och för tillfället fäller massor! Är det så att hon är jättevarm tro? Jag känner på våra andra kaniners öron och dom är mycket svalare och de fäller inte alls på samma sätt ännu. Är varma öron något att oroa sig över om resten av kanonens status är pigg o frisk?

Annons:
Jerrytherabbit
2014-09-18 00:23
#1

Hur varmt är det där kaninen befinner sig?  Du vet kanske redan, men kaniner avger värme via öronen, så i ett varmt klimat blir också öronens kärl vidgade för att ave värme och öronen varma. Gällande de kaninerna som du jämförde med, bor de på samma sätt som din kanin och har de samma pälstyp?  Är även individuellt när och hur mkt de fäller

jbson
2014-09-18 00:35
#2

Alla

jbson
2014-09-18 00:42
#3

Oj, blev tokigt där! 😳 #1 Alla kaniner bor utomhus, bor i Trollhättan (västra Götaland) här börjar det bli kalla nätter, dagarna är något varmare runt 16grader ca. De två små är 4 månader Lejonhuvade dvv, lite lagom smålurviga. Honan som har varma öron är dvv på 1 år och hon har en helt annan sorts pälstyp. Kanske tar på kroppen/krafterna att fälla.

Jerrytherabbit
2014-09-18 12:30
#4

Ja, så kan det säkert vara:). Så länge kaninen inte ändrar beteende, blir hängig, trött, osv låter det inte som att det borde vara ngn fara

jbson
2014-09-18 12:42
#5

Idag eller ja i morse när jag var ute så var det svala och det har ju varit kyligare nu på nätterna… Så jag tror inte att det är någon fara på taket!

Jerrytherabbit
2014-09-18 14:44
#6

så skönt Skrattar

Annons:
Upp till toppen
Annons: