Annons:
Etikettallmänt
Läst 368 ggr
[vanilla skye]
9/2/14, 10:47 PM

Vad göra?

Hej! Jag har ett litet dilemma! Problemet är att jag tingat en Havanna. TJ'S hane, ett ungdjur,riktigt bra stamtavla men just den ungen har inte den bästa teckningen, men bär ändå på Havanna som jag gärna vill få fram! :) dock är den ca 400-500km bort och frakten går på 350-400kr. Men nu är det så här att jag blivit erbjuden en hane plus en hona=avelspar för ett gediget pris, får dem för samma pris som det skulle kosta att köpa+frakta den andra kaninen, ett plus till är att båda kaninerna är vuxna, hanen är stambokförd på 94p och honan är det bara att ställa. Känns fel att tacka nej bara sådär då uppfödaren hållt kaninen i några veckor nu, men känns nästan som att avelsparet hade blivit mycket bättre. Vad tycker ni?

Annons:
[RC1393]
9/3/14, 7:24 AM
#1

Jag hade väl tyckt att det var lite taskigt att hålla en kanin några veckor och sedan ska den intresserade inte ha den. Förklara läget och se om det är okej (där skulle jag ha föredragit telefon faktiskt och inte mejl, lättare att man blir sur för sånt här om man får meddelande per mejl). 

Är jag själv medveten om att jag har en sämre kanin hade jag inte blivit sur om någon som ska ha den till Avel ger återbud för att hen hittat en bättre. Jag hade betalat uppfödaren som höll kaninen för besväret så det inte var helt i onödan som hen höll kaninen.

[happybunny]
9/3/14, 11:17 AM
#2

#1 Istämmer

Upp till toppen
Annons: