Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 373 ggr
SmillaM
2014-09-01 21:04

Rymmer till terassen?

Hej, för en kvart sedan var jag påväg ut för att släppa in Bobo ge kaninerna mat inför natten. Direkt då jag öppnar dörren från vardagsrummet ut till terassen ser jag bara Bobo sitta där helt orädd. Jag tog naturligtvis upp henne och satte tillbaka henne i buren. Hon hade tydligen bitit av saken som håller ihop kompostgallerna i hagen och sedan rymt. Hon hade alltså gått ungefär 10-12 meter från sin bur ända till terassen, gått upp för en liten trappa och sedan suttit där. - Varför gick hon hit när hon kunde gå in i våran "miniskog" bakom kaninburen & hagen? Tror ni att hon med meningen gick hit eller helt enkelt bara gick om kring och "kollade runt"? Kan inte få bort den här frågan från mitt huvud. Vad tror ni att hon tänkte? Ja, hon är ju inte direkt den tamaste kaninen jag vet så jag förstår verkligen inte :/

Aktiv på kanin.ifokus.se

Annons:
SmillaM
2014-09-01 21:07
#1

Oj, i texten fick det mig att låta som att jag ville att hon skulle rymma, så var det verkligen inte x) jag är sjukt glad att hon inte rymde någon annanstans :)

Aktiv på kanin.ifokus.se

Zepp
2014-09-01 21:19
#2

Fundera lite på hur kaniner gör i vilt tillstånd.. då dras de som regel inte till tryggheten i någon bur eller mysskog.

Ofta vill vilda djur ha koll på omgivningen!

Tex katter som man kan betrakta lite som halvvilda, vill gärna ligga högt.. för att spana in omgivningen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

SmillaM
2014-09-01 21:21
#3

Vårt hus ligger i en backe, kaninburen är alltså 3-4 högre upp en terassen. Men hade hon någon tanke med just terassen förstår jag inte!

Aktiv på kanin.ifokus.se

Zepp
2014-09-01 21:26
#4

Troligen var terassen ett redan tryggt område, där den kunde betrakta omgivningen ifrån?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: