Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1798 ggr
AnnaRamnemark
8/30/14, 10:56 PM

(S) Honan Nino

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Nino.
Nino är en hitte kanin som jag tagit hand om i några månader. Nino är en hona då jag först trodde att hon var en hane. Eftersom jag kallat henne för Nino fick de bli kvar, men hon lyssnar ändå inte på namnet ^^

Men nu skulle jag vilja hitta ett nytt permanent hem till henne. Gärna om de går med andra kaniner, eller där hon får all uppmärksamhet hon kräver. För hon är väldigt sällskapssjuk, nästan lite jobbig, hon älskar verkligen att gosa. Hon vill verkligen ha sällskap 24/7, och jag har 7 råttor som vill ha all min uppmärksamhet på kvällen och även Jordekorrar som jag måste jobba med.
Nino blir sur, morrar och gör typ utfall när jag inte har umgåtts med henne. Men hon hugger inte eller bits. Snabbt man bara lägger handen på huvudet och kliar så är hon nöjd och slutar morra och sura, så de är uppmärksamhet hon vill ha.
Nu på sista tiden har hon börjat att springa upp för trappen om jag är på övervåningen. Hittar hon inte mig så springer hon runt och letar efter mig och då springer hon oftast upp för trappen för att kolla.
Hon har även på sista tiden börjat att bli van med att bli lyft, men vi har fortfarande lite problem med att bli nedsläppta.
Nu när jag varit sjuk har jag sovit på en madrass på golvet och då har hon suttit vid mitt huvud och tvättat mig.
Just nu bor hon i ett duschrum, på dagarna när jag är hemma så springer hon löst i huset.
Hon har alltid tillgång till hö och vatten. Jag ger henne pellets morgon och kväll, och på kvällen har hon fått något grönt.
Hon borde vara ca 5-6 månader, för hon var jätte liten när vi fångade henne. Just nu väger hon ca 1500g.
Hon brukar få springa ute med koppel då hon har snöret eftersig. Nu har jag inte haft henne ute på ett tag då de regnat massor och blivit översvämningar där jag bor. Men jag tror hon är lite otam ute men de har gått frammåt att få henne mer tam ute.

Hon finns i Oskarström, Halmstad. Skulle kunna köra en bit för att lämna henne. Men jag vill gärna ha framtida kontakter med nästa ägare, och om de inte funkar vill jag ha tillbaka henne. Hon är nog inte lämplig för småbarn då hon är helt tam. Jag tror hon är väldigt understimulerad, men jag försöker så gott jag kan. Kan ju inte vara med henne hela tiden då mina egna djur skriker efter uppmärksamhet. Jag vill gärna att hon ska vara en inne kanin iaf denna vintern, då hon måste jobbas med för att bli en fin tam kanin. Man märker på henne att de finns gott i henne då hon hela tiden blir bättre. Men hon är väldigt understimulerad som sagt, jag försöker men hon kräver för mkt. Och de var inte riktigt planerat att skaffa kanin. Skulle jag skaffat kanin skulle jag skaffat 2 och haft tid.

Finns de någon som vill ta över henne, dvs hon bortskänkes, vill inte ha betalat för henne. Jag letar efter ett bra hem så hon ges inte bort hur som. Ett krav är även att man alltid ska ha pengar och tid för veterinärs-kostnader. Och även ge henne de lagen kräver och kärlek :).

Vet inte om jag glömt å berätta något. Men finns de någon snäll själ som vill hjälpa oss.
Det kommer bli tomt utan henne, då hon är ett gott sällskap när min man är utomlands och jobbar.

// Nino och Anna

Annons:
AnnaRamnemark
8/30/14, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nino

AnnaRamnemark
8/30/14, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nino

*~HamsterHamster~*
8/30/14, 11:04 PM
#3

Kanske, nio ninisar just nu. en till skulle inte göra stor skillnad. Mitt problem är att jag vill ta emot alla kaniner hur som helst^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Nothronychus]
8/31/14, 9:13 AM
#4

Om transport till Stockholm så har jag möjlighet att ge henne ett seriöst och varaktigt hem :)

kanin och häst
8/31/14, 10:13 AM
#5

Oh vad jag skulle vilja ha henne. Men jag håller ju på och tjatar på mamma om Att ta en kull nästa år, och jag tror hon tycker det är bra med 2 kaniner…:/ och då kaaanske vi sparar en ur kullen, men det får jag ju också isf tjata med…

Ett liv utan djur är inte värt att leva

AnnaRamnemark
8/31/14, 1:41 PM
#6

Nothronychus, skulle du kunna skriva ett pm till mig, om vad ditt hem erbjuder Nino? Ända nackdelen är att du bor i sthlm, för om de inte funkar så blir de väldigt påfrestande för henne att åka fram och tillbaka så långt.

Annons:
AnnaRamnemark
8/31/14, 1:41 PM
#7

Nothronychus, skulle du kunna skriva ett pm till mig, om vad ditt hem erbjuder Nino? Ända nackdelen är att du bor i sthlm, för om de inte funkar så blir de väldigt påfrestande för henne att åka fram och tillbaka så långt.

AnnaRamnemark
9/1/14, 9:56 PM
#8

Ingen som vill? Tycker så himla synd om henne, känns som att hon börjar att bli deprimerad. Innan var hon mest bara jobbig, men nu verkar så ledsen?

AnnaRamnemark
9/2/14, 10:02 PM
#9

PUTT

sara8282
9/2/14, 10:07 PM
#10

Jag skulle gärna ha henne, men har tyvärr inte möjlighet att ha inne pga allergi.  Mina kaniner bor ute.

Men funderar på om min syster kanske skulle kunna ha henne inne tillsvidare.  Är hon rumsren?   Biter hon sönder saker?

AnnaRamnemark
9/7/14, 1:16 AM
#11

Hon kissar i sin bur, bajsar oftast där, händer i bland att hon lägger några kluttar när hon är ute i huset och springer. Hon har bitit sönder 2 kablar här hemma och lite tapet, men jag tror att hon gjorde de pga att hon är uttråkad. När hon får uppmärksamhet och pinnar och annat så håller hon inte på. Vad är det du är allergisk mot. Kaniner eller typ hö som några är

*~HamsterHamster~*
9/7/14, 10:13 AM
#12

#11 varför inte ha henne ute?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

AnnaRamnemark
9/7/14, 1:23 PM
#13

för jag är orolig att hon inte ska lyckas få den fina varma vinterpälsen. då hon varit inne hela tiden. Förutom då hon fått komma ut några timmar då de är fint väder.

Och för att man måste jobba lite med henne. Hon är inte helt tam.

Annons:
[Lollo1402]
9/7/14, 3:15 PM
#14

Nu puttar jag! Vill så gärna ha henne, men har inte plats….

sara8282
9/7/14, 3:26 PM
#15

#11  Inte jag som är allergisk, utan min dotter.  Och hon är allergisk både mot pälsdjur och hö.

Tessan01
9/7/14, 5:07 PM
#16

Skulle verkligen vilja ha henne, men bor för lång borta. Samt så går jag skola så är inte hemma så mycket hon skulle vilja. Men önskar Nino lycka till i livet! :)

*~HamsterHamster~*
9/7/14, 6:01 PM
#17

Vi skulle kunna vara i halmstad i lite över en timme, men hon skulle vara ute. Tillsammans med 9 andra kaniner. Så sällskap borde inte vara största problemet. Tyvärr så kan jag nog inte ta henne du . Jag skulle nog tagit henne under sommaren, men nu blir det lite svårare att vänja sig vid utelivet.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

AnnaRamnemark
9/8/14, 12:39 AM
#18

Jag är bara orolig för vinterpäls och att hon inte blir tam och van vid människor om hon är ute med bara kaniner. Hon är lite speciell, Jag brukar ta emot problem råttor för jag gillar att jobba med djuren. Och dem kan ändra sig bara dem får kärlek och uppmärksamhet.

Nu är de väll lite på gränsen med vinterpälsen om man ska ha henne ute. Eller är jag bara för orolig?

Hittade henne mitt på sommaren och lagen säger att jag måste ha henne i 3 mån innan jag får "göra mig av" med henne. 

Hur mkt umgås ni med kaninerna som ni har ute?

tänkte även hur gör ni om de blir jätte kallt. Vet för några år sedan var de ca -23 grader ute. Klarar dem de?

jbson
9/8/14, 1:46 AM
#19

#18 Väldigt fin kanin! I somras bodde vi mer eller mindre ute i hagen, så kaninerna är verkligen jättetama!nu umgås vi med kaninerna vid matning morgon och kväll samt under dagen då tjejerna kommit hem från skolan. Så ja allt mellan 1-2 timmar/dag. (Tycker inte att de känd som om de blivit mindre tama utan tvärt om, de söker kontakt så fort vi går förbi). Sommartid underlättar ju väldigt mycket kan jag tycka. De har fri tillgång att vara ute i hagen mellan 7-20 varje dag. Så de sysselsätter sig bra med att äta.. Vid sämre väder har kaninerna fått komma in i vårt hus. Men ju kallare det blir ute så får vi nog sluta med det så de inte fäller av. Ang kylan har jag nu lagt in en tjock torvbädd med ett tjockt lager halm och de har fått extra mycket halm inne i sovhörnan. Jag tror att har de klarar av kylan riktigt bra bara det är torrt och att de är i bra kondition, jag kommer ge extra kraftfoder om det skulle behövas. Jag undrar om du fortfarande inte har chansen att flytta ut kaninen, det är ju faktiskt ganska varmt ute fortfarande. Men jag överlåter den frågan till någon mer kunnig! Lycka till hur som helst!

sara8282
9/8/14, 4:40 PM
#20

Hade gärna tagit hem henne, men ska vara ärlig och säga att jag tror inte att jag kan erbjuda henne det hon behöver.

Mina kaniner bor ute, och deras huvudsakliga sällskap består av varandra.  Mina kaniner är tama, en del riktigt tama,  men jag umgås inte jättemycket med dem.  

Ang vinterpäls så är det ingen fara, man kan fortfarande flytta ut kaniner, i alla fall här i Gbg har det varit sommarvärme senaste dagarna, och vintrarna blir inte särskilt kalla.      Så det behöver du inte oroa dig för! 

Mina kaniner har klarat av kylan bättre än värmen som var i somras.  Jag har en massa halm till dem, och de håller värmen bra.   Nu har det i och för sig inte varit någon extrem kyla här senaste åren, men finns ju de som har utekaniner som har betydligt kallare.

Hon är jättefin, och jag hoppas och tror att du kan hitta ett riktigt bra hem till henne!

Annons:
AnnaRamnemark
9/8/14, 10:00 PM
#21

*~HamsterHamster~* Du skulle inte vilja pröva på att ta henne?

*~HamsterHamster~*
9/9/14, 2:15 AM
#22

#21 Jag kan snacka med familjen ;) jag borde nog kunna pröva. Är dock inte säker om det skulle funka med mina andra honor då de redan är fem och jag har fyra killar, men man kan ju prova.

Skulle det vara något problem för dig att köra till ullared?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

AnnaRamnemark
9/9/14, 2:44 PM
#23

Jag tror hon nog kommer ha de bäst hos dig. Du verkar kunnig och stor bur läste jag på din sida. OM de inte skulle funka så tar jag gärna tillbaka henne. Men de skulle varit underbart om du kunde ge henne en chans och tålamod. Hon är väldigt sällskaplig. tror hon gärna vill ha sällskap av andra kaniner och gos av dem, tror hon kan bli lycklig av det. Får passa på nu om hon ska vara ute. Hoppas hon fixar det. Jag har inga problem alls att köra till ullared. Bara säg till när så får vi se om de går. Jag jobbar så vi får anpassa efter det ^^

AnnaRamnemark
9/9/14, 2:44 PM
#24

Jag tror hon nog kommer ha de bäst hos dig. Du verkar kunnig och stor bur läste jag på din sida. OM de inte skulle funka så tar jag gärna tillbaka henne. Men de skulle varit underbart om du kunde ge henne en chans och tålamod. Hon är väldigt sällskaplig. tror hon gärna vill ha sällskap av andra kaniner och gos av dem, tror hon kan bli lycklig av det. Får passa på nu om hon ska vara ute. Hoppas hon fixar det. Jag har inga problem alls att köra till ullared. Bara säg till när så får vi se om de går. Jag jobbar så vi får anpassa efter det ^^

*~HamsterHamster~*
9/10/14, 3:37 PM
#25

Vi kan troligen ta henne, jag har bara lite frågor som jag komemr skicka per PM :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[anonymie12]
9/11/14, 7:31 PM
#26

Vart finns hon?

*~HamsterHamster~*
9/11/14, 7:32 PM
#27

Halmstad, står ovan :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
AnnaRamnemark
9/11/14, 10:34 PM
#28

Kom mitt pm fram, HamsterHamster?

*~HamsterHamster~*
9/11/14, 11:14 PM
#29

#28 ja det kom fram, mina föräldrar ska bara prata lite :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

AnnaRamnemark
9/12/14, 12:29 AM
#30

Okey.

Haha i min familj betyder de inte bra ^^

Om du ångrar dig så gör de inget, vill inte tvinga någon att ta henne.

*~HamsterHamster~*
9/12/14, 1:03 AM
#31

#30 isåfall är det mina föräldrar ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Facie
9/12/14, 8:59 AM
#32

Hej, nu kommer jag och lägger mig i här men blev intresserad efter jag läst "presentationen" av kaninen ;) Jag undrar dock om hon attackerat och bitit dig någon gång? Det är ett stort steg mellan att hota och verkligen göra.
Hur tror du hon hade funkat som frigående innekanin med en kastrerad?
Tror du att hon i framtiden kommer klara sig ensam med hanen när jag avslutat mina studier och börjat jobba heltid? Eller kräver hon ännu mer uppmärksamhet?

Pretty wise //

AnnaRamnemark
9/12/14, 10:30 AM
#33

Hon hotat mest bara. Hon har varit brunstig typ förra veckan. Riktig liten bitch men de är normalt på vissa fick jag förklarat. Jag hoppas att hon klarar av att vara med andra kaniner, jag vet inte. Hon vill ju ha jätte mkt kel och uppmärksamhet. Jag tror hon kommer klara sig med kanin kompis i framtiden. För som sagt när jag jobbar och kommer hem så är hon sur och morrar. Men så fort jag klappat henne en liten stund så är jag visst förlåten. Så kanin kompis medans du jobbar kommer nog funka. Vart bor du?

Facie
9/12/14, 3:22 PM
#34

Det låter verkligen som hon har ett stort behov av uppmärksamhet och eftersom jag går i skolan mycket och snart börjar jobba så tror jag inte hon skulle nöja sig med den uppmärksamheten. 
Alla kaniner är olika, min hane är pigg på morgonen och leker med mig innan jag går, sen sover han mest under dagen för att sedan leka när jag kommer hem. Så för oss funkar det men som sagt, din hona verkar inte trivas lika bra med det upplägget.

Men det var en väldigt fin kanin, lycka till!

Pretty wise //

Annons:
AnnaRamnemark
9/12/14, 5:19 PM
#35

Hon skulle nog vara nöjd med en kanin kompis att umgås med. Hon är sur för att hon är ensam och instängd i ett rum hela dagarna när jag jobbar. Kaniner kelar ju med varandra oxå, tvättar varandra och ger varandra närhet. Om jag skulle ha behållt henne så skulle jag köpt en till kanin så jag slipper ha allt ansvar för hennes gos och uppmärksamhet hon vill ha. Jag tror hon skulle gilla sällskapet av din hane.

Upp till toppen
Annons: