Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 365 ggr
Cissiia
2014-08-26 15:59

Sätta ihop kaniner

Hej! Jag kastrerade min hane för exakt en vecka sedan. Jag har planerat att hämta min nya hona denna vecka, men eftersom man måste vänta ca 3 veckor efter kastrering med att sätta ihop dem, Såå… kan jag ha henne i en annan bur de närmaste veckorna utan att min hane får spel och försöker ta sig till henne? eftersom hormonerna är kvar? Och borde jag städa buren innan jag sätter dit henne eftersom min hanes doft finns kvar där? Oj, många frågor! Men tack på förhand!

Annons:
borkadottir
2014-08-27 20:51
#1

Ta du hem honan och ha dem separerade ett par veckor. Sätt gärna burarna i anslutning till varandra och så kan de lära känna varandra utan stress. Hormonerna efter kastrering försvinner gradvis och jag upplevde mina tre hanar som lugnare redan efter en vecka, tror att det tog upp till en månad innan de hade lugnat sig helt. Det finns däremot risk för att det kan bli ungar upp mot tre veckor efter kastrering, så därför är det viktigt att hålla dem delade. Håller tummarna för att introduktionen går bra och att de kommer bli bästa vänner.

Upp till toppen
Annons: