Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 3443 ggr
Ponyator
8/24/14, 3:58 PM

sniglar i kaninmaten

Hej.

Nyligen i detta regn så har jag märkt att sniglar kryper ner i kaninernas matskål med kaninpellets som dom har i sin bur utomhus. Finns det nått sätt att hindra att detta händer för jag tror inte att kaninerna vill ha sniglar i sin mat.

Annons:
Tanjis
8/24/14, 4:05 PM
#1

Sniglarna är ju helt ofarliga för kaninerna, jag har själv 4 afrikanska jättesnäckor("sniglar") och dom älskar kaninmat, brukar ge det som gott. Sniglar precis som kaniner är ju vegiterianer :D. tror inte heller att kaninerna bryr sig särskillt, men visst kan det kännas lite ofräsht

[Sockertoppens_kaniner]
8/24/14, 5:24 PM
#2

Det händer mig med, jätteäckligt men kaninerna bryr sig nog inte så mycket. Det är ju inget farligt. Brukar bara ta bort dem och tvätta skålarna.

Tanjis
8/24/14, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

haha. jag har sånna här som husdjur :) jätte söta, och häftiga, och ett väldigt unikt husdjur

Tanjis
8/24/14, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

haha. jag har sånna här som husdjur :) jätte söta, och häftiga, och ett väldigt unikt husdjur

[[Rabbitsforlife]]
8/24/14, 7:53 PM
#5

Får också sniglar i kaninernas mat när dom är ute på gräsmattan men det hjälper att ställa upp maten på sitthyllan eller liknande.  Jag har ett LACK-bord från ikea som jag har sågat av benen lite på ute i hagen som jag ställer matskålen på. Då får den vara ifred från sniglar. :)

Upp till toppen
Annons: