Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 521 ggr
Sussi Sörensen
8/22/14, 4:53 PM

Ett tips som kan rädda livet på din kanin

Vill verkligen rekommendera er att träna era kaniner på att komma på inkallning med exempelvis visselpipa. Vissla  ex två korta signaler i visselpipan och ge samtidigt något gott till kaninen, upprepa detta ett par gånger. Öka avståndet och tiden mellan visslingarna.

När kaninen kan detta är det oftast mycket lättare att fånga in dem när de rymt. Kan tänka mig det gäller de flesta djur ex hund, katt och häst.

Annons:
[AnimalLover1]
8/22/14, 4:58 PM
#1

Ja det är ett bra tips? :) Men om de rymt kanske de har bråttom att komma hemifrån typ och har annat för sig än att lyssna på sin ägare? För om de liksom vill lyssna på sin ägare borde de väl hållt sig hemma sitället för att springa iväg? För när mina kaniner är ute har de massa annat för sig och bryr sig inte om jag har nåt gott i handen eller så.. Men jag ska faktiskt träna på det :)

Wellcraft
8/22/14, 5:13 PM
#2

Alla mina kaniner har lyssnat på inkallning, fast då på deras namn. De går löst ute under uppsikt.

Bra tips?.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Chanel-]
8/22/14, 8:48 PM
#3

Jättebra tips?! :-)

[Lollo1402]
8/23/14, 8:56 AM
#4

Min kanin kan det i hagen, men funkar inte när hon är i kopplet. På fredag får jag hem en liten hane, ska lära honom att komma då:)

Upp till toppen
Annons: