Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 306 ggr
[hattifnatten]
8/21/14, 10:15 PM

Ge pellets separat, hur göra?

Jag har fyra kaniner som bor tillsammans, tre av dem är fullvuxna dvärgkaniner, och behöver inte så mycket pellets.    Den fjärde är av en lite större ras, inte riktigt fullvuxen än, och behöver lite mer hull.  När hon bodde ensam gav jag henne 1 dl pellets/dag, till skillnad mot mina vuxna dvärgkaniner, de får ca 1 dl varannan dag.

Problemet nu är att de andra kaninerna kastar sig över all pellets, och den yngsta, som verkligen behöver, hon får knappt något alls…

Något bra tips??   Vill ju gärna att de ska bo tillsammans alla fyra, då jag ser vilket sällskap och stor glädje mina kaniner har av varandra…

Annons:
litenvovve
8/21/14, 10:50 PM
#1

Kan du inte dela på dem bara precis när hon skall få mat? Alltså, att hon får mat någon annanstans så ser du till att hon får vad hon behöver :)

[Trollbjörken]
8/21/14, 10:51 PM
#2

följer, lite samma problem med en som behöver gå ner i vikt, och en unge som behöver mer mat :P

[hattifnatten]
8/21/14, 11:02 PM
#3

#1 Det alternativet har jag funderat på, men hon äter gärna lite då och då, inte allt på en gång…

De andra kastar sig över maten och slukar den i ett nafs, medan hon är van vid att äta lite i omgångar under kvällen.

Upp till toppen
Annons: