Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 469 ggr
[Lollo1402]
8/21/14, 4:21 PM

En till liten kanin:)

Hej! Nu är det så att vi troligen ska köpa en liten dvärvädurshane. MEN… Vi har en liten hona på 1 och ett halvt år nu. Det är hon som behöver sällskap. on kan vara lite "mopsig" och morrar ibland men är snäll. Hon är blandning mellan dvärvädur och en liten lejonhuvad. Sedan har hon lite allt möjligt I släkten, hon är alltså inte renrasig utan en liten blandis.

Nu till fråga 1. Tror ni hon skulle vilja bo ihop med en kastrerad dvärvädurshane på 4 månader?

På Onsdag ska vi åka och kolla på hanen, han verkar trevlig. Men nu till fråga/problem 2.

Jag måste stå för alla kostnader ex. Bur, hälften av all utrustning, själva kaninköpet, vaccinering och kastrerig mm.

Någon som har tips? på att tjäna ihop pengar. Jag måste få ihop ca 3000 kronor så snabbt som möjligt. Jag är inte så gammal så kan inte skaffa jobb. Men jag letar pantburkar och hjälper till hemma. Någon som har tips?.

Tack för att ni tog er tid att läsa:) Skulle bli överlycklig om någon svarade!

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
8/21/14, 4:33 PM
#1

Tycker att det låter lite väl hårt av dina föräldrar att låta dig betala så mycket. Självklart ska barnet/ungdomen som djuret ska tillhöra, hjälpa till att betala. Men veterinärkostnader tycker jag att föräldrarna ska betala, det har ju huvudansvaret för djuret. :) Du kan sälja jultidningar/pandatidningen, jobbar man hårt kan man få ihop en del. Klippa gräs hos grannar mm. Ha fantasi och ta varje tillfälle att tjäna en slant! :) Lycka till!

[Lollo1402]
8/21/14, 4:38 PM
#2

#1 tack så mycket! Jag fick hem en jultidning för ett tag sedan, men blyg som jag är har jag inte vågat gå ut och sälja, men nu tanker jag göra det. För Lollo och Nejkos (kaninen som jag ska köpa)skull. Måste återigen tacka så mcyket för alla svar du har gett mig!

farvendal
8/21/14, 5:37 PM
#3

Hjälp familj, släkt, vänner och bekanta med lite saker. Typ klippa gräsmattan, kratta, måla osv, var barnvakt, hundvakt osv. 

Är du hyfsat duktig på något? Dra nytta av det isåfall. Jag själv har gjort enkla hemsidor åt folk samt fotograferat vid speciella tillfällen (fester, typ) och fått ihop några tusenlappar, detta trots att jag knappast är något proffs.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Lollo1402]
8/21/14, 6:02 PM
#4

#3 Tack så mycket!

[Sockertoppens_kaniner]
8/21/14, 6:09 PM
#5

#2 Ingen orsak! :)

Upp till toppen
Annons: