Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 597 ggr
Elsa250
8/20/14, 6:15 PM

Galler till utebur?

Min snälla granne tänker bygga uteburar åt mig, då jag vill kunna träna och tävla i Kaninhoppning även på vintern. Men vi undrar vad för nät/kompostgaller ni brukar använda? Har läst att vissa använder kompostgaller, men de enda jag och mina mamma hittat är hålen alldeles för stora, så vissa av min kaniner kan stoppa ut huvudet.

Ni får gärna skriva/länka till var ni köpte det;)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

Annons:
AkaiTsuki
8/20/14, 7:50 PM
#1

Man brukar köpa fyrkantsnät eftersom hönsnät kan rävar ta sig igenom ^^ Det kan man köpa på diverse byggaffärer och ÖoB (iaf hos oss)

//Joanna

AkaiTsuki
8/20/14, 7:50 PM
#2

Fyrkantsnät kallas även minknät

//Joanna

[hattifnatten]
8/20/14, 7:54 PM
#3

Jag har kompostgaller. Det första jag köpte var för stora hål, så dvärgkaninerna och holländarungen riskerade att komma ut, men sen hittade jag med mindre hål på Jula, det funkar hur bra som helst!

farvendal
8/20/14, 7:58 PM
#4

Fyrkantsnät. Som finns i två varianter, ett som är lite billigare och ett som är mer rejält och dyrare. Den bättre varianten är det man kallar minknät.  Men jag har använt mig av båda och ingen kanin har tagit sig ut och inte heller har något djur tagit sig in.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Elsa250
8/20/14, 8:44 PM
#5

Okej, låter ju bra båda två! Vilken tycker ni är bäst?

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

[Chanel-]
8/20/14, 9:08 PM
#6

Galvaniserat rutnät (minknät) på Hornbach.

Annons:
Zabbio
8/26/14, 2:05 PM
#7

Man kan även fästa kompostgaller dubbelt och halvt omlott, så blir det mindre hål :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: