Annons:
Etikettallmänt
Läst 2245 ggr
goldenhamsters
8/20/14, 2:33 PM

Min kanin simmade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gick jag till sjön som ligger nära mitt hus för att fota min kanin vid vattnet. 

Jag sätter honom bredvid vattnet och börjar fota, och han sitter lugn stilla på sin plats och ser nöjd ut. Sen böjer han sig fram och nosar på vattnet och plötsligt gör han ett jätteskutt ut i vattnet och börjar simma omkring i vattnet. Jag har aldrig varit med om något liknande, de andra kaninerna som jag tagit med till vattnet hatade att ens vara nära vattnet. Men denna kanin totalälskade vattnet och verkade tycka om att flyta omkring i vattnet, han försökte inte simma iväg från mig utan verkade trivas i vattnet. Han är en lejonhuvad kanin så han kanske tyckte det var skönt att svalka av sig. 

Jag hade kameran uppe när han hoppade i så jag fick några bilder 🙂

Har ni varit med om kaniner som självmant går ut och simmar?

Mvh Alicia.


Annons:
goldenhamsters
8/20/14, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en när han flyter/simmar i vattnet

Mvh Alicia.


SuperLimm
8/20/14, 2:37 PM
#2

Så gulligt! Aldrig hört talas om att kaniner gillar att bada/simma förut :D

Mvh Linn

[Lollo 97]
8/20/14, 2:50 PM
#3

Min kanin hoppade i en bäck/damm vi har när han var liten men nu är han inte så förtjust i vatten längre xD. Väldigt gullig bild måste jag säga :)

[Thiah]
8/20/14, 2:52 PM
#4

Jösses så sött!

[Sockertoppens_kaniner]
8/20/14, 3:21 PM
#5

Haha, vad roligt! Gick han upp när han själv ville det eller fick du ta upp honom? :)

minihamster
8/20/14, 3:24 PM
#6

Åh, vad gulligt!

//Josephine :)

Annons:
[Lollo1402]
8/20/14, 4:29 PM
#7

Så gulligt!

ALEVIUSS
8/20/14, 5:37 PM
#8

Finns ju en liten hermelinkanin på youtube "Brownie the swimming bunny" Den kaninen är ju helt galen! :D  Fast jag skulle inte råda folk att låta kaninen simma i klorerat vatten som denna Brownie gör…  Annars så är dem ju individer och vissa tycker väl om att flyta o simma helt enkelt ^^

kanin och häst
8/20/14, 5:45 PM
#9

Min kompis kanin, ÄÄÄÄLSKAR att simma! Han vill hela tiden fara i vattnet, och när han väl är i vattnet simmar han länge, men jag råder min kompis att inte "bada" kaninen så ofta eftersom han skvätter så mycket att han får det i öronen, vilket inte alls är bra! Men låt honom simma någon gång bara han inte får vattnet i öronen!:) Ser ännu sötare ut i verkligheten, visst?:3 underbar att se de simma, och de simmar ju likt hundar/hästar

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Elsa250
8/20/14, 5:59 PM
#10

Min kanin, Vera, ÄLSKAR att simma! Hon kan simma i evigheter♥

Hon har också mycket lejonhuvad i sig, det kanske är något med rasen?;)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

goldenhamsters
8/20/14, 6:07 PM
#11

Det var förvånade att det var fler här som kände till kaniner som gillar att simma, trodde kaniner var som katter som hatade vatten :p Min kanine en omplaceringskanin på 5 år så jag antar att de förra ägarna brukade bada honom, eller han måste i alla fall vara vattenvan :) #5 Jag blev väldigt paff när han hoppade i så han simma runt 10-15 sekunder innan jag drog in honom igen, för mina hundar trodde han var en säl eller nått i vattnet så då tog jag upp honom för säkerhetsskull. Tänkte också att det kanske finns gifter i vattnet nu, det är väl algblomning lite här och där nu, kanske inte min lilla sjö men man vet aldrig. Kanske borde sätta in en liten badbalja i hans Hage så han kan få svalka av sig lite när han vill ;)

Mvh Alicia.


[Sockertoppens_kaniner]
8/20/14, 6:10 PM
#12

#11 Haha, så gulligt! I somras när det var så varmt satte jag in baljor till mina kaniner i deras hagar. De doppade inte hela sig men tassarna och ansiktet blötte de gärna. :)

Upp till toppen
Annons: