Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 567 ggr
kanin och häst
2014-08-01 19:45

Färgfråga

Vad kan det bli för färger om man parar en Madagaskar med en zobelbrun manteltecknad?:) Vet bara mammans(zobelns) färger än, men får nog veta pappans också senare, har inte tillgång till mammans stamtavla just nu, men hon bär på(som jag vet utantill): Viltgrå Vit rödögd Svart manteltecknad Sedan kommer jag inte ihåg,:) Men vad skulle den kunna bli för färger?:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
Peak303
2014-08-01 19:53
#1

Om där inte är gult på den zobel brunas sida. Och inte något med zobel(ryss, vit rödögd) på madagaskarna sida så blir det bara svart.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

kanin och häst
2014-08-01 20:00
#2

Okej, tror hon har gult i sig, men är inte säker! Hanen borde(inte helt säker) ha vit rödögd i släkten. Så om vi säger att de har det(är mer osäker på hanen, så vi säger honan) vad kan det då bli? Honan bär på viltgult tror jag, och/eller Madagaskar Kan bara en bit av hennes stamtavla, men kan annars fråga uppfödaren!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Peak303
2014-08-01 20:09
#3

Kan du skriva stammen ut efter:
Hona
Honanas mamma
Honans pappa

Hanen
Hanens mamma
Hanens pappa
Gärna mor och farföräldrar till deras föräldrar med.

Är så mycket lättare att säga vilka färger som kan komma och inte kan komma. Vilt är inget man kan bära man bär då på gult. Då madagaskar är en enfärgad viltgul.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

kanin och häst
2014-08-01 20:15
#4

Hanen kan jag ej ennu och honan är jag lite osäker på eftersom jag inte har stamtavlan brevid mig just nu(är en timmes resa dit eftersom jag är vid villan)… Men kan försöka honans: Hona: Zobelbrun manteltecknad Mor: svart manteltecknad Far: blåzobel Farfar: vit rödögd Farmor: brun zobelsiames Morfar: Madagaskar Mormor: svart manteltecknad Kom på hela nu, vet dock inte längre bak i släkten…:/ och hanen vet jag bara att är Madagaskar!:(

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
2014-08-01 21:49
#5

Måste tänka efter… Jo, det där var nog rätt!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
2014-08-04 15:05
#6

Putt

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
Peak303
2014-08-04 18:21
#7

Du måste skriva hanens sida innan det går att svara på det..

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

kanin och häst
2014-08-04 20:08
#8

Okej… Men vad skulle det kunna bli då?:) får veta hanens om ca. 1 månad.

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Peak303
2014-08-04 20:09
#9

Omöjligt att säga. Inte säkert att honan ärvt gulanlaget och då blir det bara svart. Enligt vad du skriver.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

kanin och häst
2014-08-04 20:11
#10

Okej.

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
2014-08-04 20:55
#11

Har kommit en bit längre in i hennes stamtavla: Hona: zobelbrun manteltecknad(brokad) Mor: svart manteltecknad Far: blåzobel Farfar: vit rödögd Farmor: brun zobelsiames Morfar: Madagaskar Mormor: svart manteltecknad Mormors mor: svart Mormors far: Madagaskar manteltecknad Farfars mor: zobelbrun White Farfars far: svart Morfars far: brun zobelsiames Morfars mor: Madagaskar Farmors far: brun zobelsiames(eller hur det nu sägs) Farmors mor: blå zobelsiames(eller hur man säger det Ännu ett steg bak har hon: Svart manteltecknad Japan gul/svart manteltecknad(eller hur man säger det) Svart otter Blå Svart Zobelblå White Madagaskar Brun zobelsiames Brun zobelsiames Brun zobelsiames Brun zobelsiames Brun zobelsiames Brun zobelsiames Brun zobelsiames Madagaskar Det är väldigt mycket brun zobelsiames i släkten!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Upp till toppen
Annons: