Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 580 ggr
Mimmulih
7/30/14, 7:14 PM

Uppfödare i Finland?

Hejsan! tips? skulle vara bra :) Jag bor i Finland men är, märk väl, finlandsvensk, som jag sett att en del här på forumet oxå är!

Jag är inte jättebra på finska och det skulle vara mycket skönare för mig att kontakta en svensk kaninuppfödare än en finsk, så skulle gärna vilja veta om någon vet en svensk uppfödare  Finland någonstans på köravstånd från antingen Åbo, Helsingfors eller däremellan förstås :)

Annars tror jag fan*mej att jag tar färjan över och kommer dit efter en kaninbebis haha!  ;)

Annons:
NaDa...
7/30/14, 8:48 PM
#1

Annars kan du komma över till Åland och hämta kaninbäbis, kortare väg! ;) Känner en bra uppfödare av dvärgvädurar här.
Har för mig att " Elina. " här på kif är från Fasta Finland. Vet inte om hon föder upp mera eller om hon är kvar på forumet. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Mimmulih
7/31/14, 10:49 AM
#2

#1 jaaaa! De kunde ju vara nåt tar ju bara en dag det! med båten!:)

Mimmulih
7/31/14, 10:50 AM
#3

Har denhär uppfödaren du känner nån webbsida så man kan kolla lite 8)?

NaDa...
7/31/14, 11:32 AM
#4

#3 Nä inte direkt.. :S Just nu har de en leveransklar kull med madagaskar/madagaskarmantlade dvärgvädurar i alla fall! Jobbar där ibland så har liite koll :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Mimmulih
7/31/14, 11:58 AM
#5

Nehepp. Hm well kan inte skaffa en precis nu iaf, jag gör eg bara lite research, men skulle vara kul om man kunde få se hur de ser ut, har kikat på dvärgvädur, och skulle faktiskt vara intresserad av en sådan, och en lejonhuvad kanin :)

NaDa...
7/31/14, 1:16 PM
#6

Förstår, bara att höra av dig om du funderar på kanin härifrån :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: