Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 462 ggr
01stmx
7/29/14, 5:37 PM

hålen

Jag har en fråga varför gräver min kaninhål

Annons:
[neptunens]
7/29/14, 6:31 PM
#1

Kaninhål? Haha :-)
Kaniner gräver gångar i det vilda, och nu på sommaren gräver de flesta utav mina små gropar i hagarna för att få fram den svala jorden att lägga sig i.

01stmx
7/29/14, 7:04 PM
#2

Ok

[hattifnatten]
7/29/14, 7:09 PM
#3

Det är ett naturligt beteende, många kaniner älskar att gräva.  Inget konstigt alls! 🙂

Jag har en kanin som gräver så fort hon får tillfälle, inte ens nätbotten funkade för henne, hon bet sönder nätet, grävde gångar under buren och rymde…

01stmx
7/29/14, 7:22 PM
#4

Min kanin vill inte rymma skräm inte mej

[Sockertoppens_kaniner]
7/29/14, 8:58 PM
#5

#4 ?

[hattifnatten]
7/29/14, 11:22 PM
#6

#4  Din kanin vill inte rymma, säger du…    Ok,  så bra!  :)  varför blir du då skrämd?   Det var ingen meningen att "skrämma" någon 🙂

Jag gissar att du har kaninen utomhus, eftersom den gräver hålor,  och ett tips? är att ha ett starkt nät eller galler i botten, för även om du är övertygad om att din kanin inte kommer gräva sig ut, så kan det finnas rovdjur som gärna vill gräva sig in….

Menar inte att skrämmas, utan i all välmening!

Annons:
Cotast
7/30/14, 1:26 AM
#7

#4 Hur vet du att din kanin inte vill rymma?
Många sällskapskaniner är rymningsbenägna.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Fridaaaa
7/30/14, 7:38 AM
#8

Kaniner gräver = naturligt
Kaniner kan rymma = naturligt om man inte har tillräckligt bra Hage när de är obevakade. Kaniner har olika benägenheter att rymma oavsett hur mycket de trivs hos ägaren/i hagen. 

#4 Det är ingen som är ute efter att skrämma dig, utan är så som folk skrivit, är så för alla som har/skaffar kanin.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: