Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 581 ggr
[Kaninerwe]
7/28/14, 11:04 PM

Lejonhuvade dvv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har 5st nu 3 veckor gamla lejonhuvade dvv bebisar. 2 honor och 3 hanar. Japp (viltgrå hane), Twix (albino hane), Snickers (rysstecknad hane), Mars (rysstecknad hona), Bounty (vit-blåögd hona). Ungarna är lugna, gosiga och vana vid hantering. Pappan är en albino dvv, mycket snäll och gosig. Pigg och glad. Mamman är en Wienertecknad blå zobel löwen. Lugn och väldigt gosig. Dock lite skygg då hon är ganska ny. Har inte så superbra koll på mammans släkt, vet bara namnen och rasen. I pappans släkt finns vit-blåögt och blå manteltecknade. Ungarna passar utmärkt till kel och kan även fungera till hoppning i de lägre klasserna då pappan är ganska bra hoppare. Vid köp följer H-bevis, skötselråd och övergångsfoder med. Jag finns i Kramfors, en liten stad i Västernorrland. Tar 250:- per unge. Är du intresserad eller har frågor? Hör av dig till mig: wilma_e@live.com | 0722222310

Annons:
Fridaaaa
7/29/14, 9:18 AM
#1

Heter vit rödögd 😉 (du har skrivit albino men även vit rödögd).
Och eftersom mamman är lejonhuvad kanin så kan ungarna inte vara lejonhuvad dvärgvädur. Ville bara ge lite info.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kaninerwe]
7/29/14, 9:24 AM
#2

#1 Haha, okej. Men vad blir ungarna då? xp

Fridaaaa
7/29/14, 9:26 AM
#3

#2 Vad är pappan för ras?
De blir ju korsning mellan de raser föräldrarna har i sig 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kaninerwe]
7/29/14, 9:28 AM
#4

#3 pappan är dvärgvädur, så det är ju en korsning mellan Lejonhuvad och dvärgvädur :')

Fridaaaa
7/29/14, 9:32 AM
#5

#4 Ok ja då är de korsning mellan det, när man korsar dem blir de inte automatiskt lejonhuvad dvv då det är en egen ras 🙂 så de är blandraser.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kaninerwe]
7/29/14, 9:36 AM
#6

#5 Jaha, tack så mycket för infon! Jag är ännu inte så superbra på kaniner men jag försöker lära mig. Jag är ju ganska ung så jag har inte fått in så mycket i skallen än ;)

Annons:
Elsa250
7/29/14, 10:00 AM
#7

Åh vad söta! Om jag bara hade haft plats för en till…x)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

[Kaninerwe]
7/29/14, 10:05 AM
#8

#7 Ja visst är dom:3 Hade gärna behållit en själv också om jag bara hade plats ;3

[Kaninerwe]
7/29/14, 11:47 AM
#9

Då kan ju alla bortse ifrån vad som står högre upp, det är alltså korsningar mellan Lejonhuvad och dvärgvädur som jag säljer ;3

Upp till toppen
Annons: