Annons:
Etikettallmänt
Läst 633 ggr
WilmaU
2014-07-26 10:24

Orolig...

Mina två små ninisar gör bara sina behov ute… Jag stänger in dom i en träbur på ben (eller hur man nu ska förklara det)på natten för att det finns rävar och andra rovdjur i närheten. Och när jag släpper ut dom på morronen springer dom direkt ut och gör sina behov, alltså gör dom det inte inne trähuset. På dagen kan dom hoppa in och ut ur trähuset och så har dom kompostgaller nedanför som dom kan springa runt i. Är det inte farligt för dom att hålla sig och hur ska jag få dom att göra det inne i buren också? Tacksam för svar :)

MVH Wilma

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2014-07-27 13:39
#1

Jag tror att det beror på att de helt enkelt föredrar att göra sina behov ute. Så länge de kissar normalt och bajset ser bra ut, behöver du inte vara orolig. :)

Facie
2014-07-27 15:19
#2

Jag har även hört att kaniner är mycket dåliga på att hålla sig så om de verkligen hade behövt kissa/bajsa hade de nog gjort det i huset :) Sen har kaniner vissa tider på dygnet som de inte bajsar/kissar så mycket.

Pretty wise //

jbson
2014-07-27 15:25
#3

Men är det inte på natten som de äter "nattbajset"?

Facie
2014-07-27 15:31
#4

#3 Ofta gör det det, men de kan hända på dagen också. Det har dock ingen betydelse för det här eftersom de äter avföringen direkt när den kommer.

Pretty wise //

ljungensjenka
2014-07-27 20:09
#5

Precis så gör min kanin med fast tvärt om. Gör endast sina behov i inneburen och aldrig i gräsburen fast att hon sitter där ca 8-19 varje dag, kaniner är knasiga djur XD

kanintok
2014-07-27 22:28
#6

Var glad för det! Mina kaniner bajsar precis överallt (förutom i buren går de på låda då). När de är inne och hoppar får man leta i vartenda hörn.

Annons:
jbson
2014-07-28 00:40
#7

#4 det jag menade var ju att om kaninen åt upp "nattbajset" så hinner hon ju aldrig se det! Och kanske då tror att den inte bajsat.

Upp till toppen
Annons: