Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 356 ggr
moamedkaniner
7/22/14, 3:37 PM

Utfodring av ungkanin med hakpåse...

Hej, Behöver lite råd ang utfodring till mina två ungkaniner. Den ena ser bra ut i hull och hennes hakpåse som var medfödd syns knappt längre om än alls. Min hane däremot som nyligen är kasterad (nu när jag skriver de tycker jag mig minnas något samband mellan kastrering och fett?! Eller har jag fel?) har fått en antydan till hakpåse och tycker den ökar.. De är inget fel med det och han är underbar ändå! Såklart. Men vill självklart inte att de blir feta och sjuka. Han är fyra månader och får Motion bestående av skutt i hagen minst 4h / dag. Har ingen vikt på honom då vi är i stugan men hos veterinären vägde han strax under två kg skulle gissa att de ökat nu. Han är en blandning mellan löwen/ dvv / belgisk jätte. De foder jag har att "jobba" med är selective, Royal rabbit blandning och Bello. Han får just nu 2 msk blandning och på kvällen 1 msk blandning och 1 msk pellets utöver det grönsaker och hö. Kan jag dra ner på fodret även om han växer? Ryggraden känns bra. Han har börjat bli väldigt hetsig när de är dags för mat och då får jag för mig att han är hungrig… Tacksam för svar! :)

Allt gott!
/ Moa

Annons:
Upp till toppen
Annons: