Annons:
Etikettallmänt
Läst 518 ggr
MonaLia
4/24/14, 5:52 PM

Vad tror ni om en sånhär till en frasse?

Hej vad tror ni om en sån här somsagt? :) Min kluns dricker så mycket och kan inte ha skål för det blir bara massa skit och insekter i den, men ja vad tror ni?:) 

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250919

Annons:
[neptunens]
4/24/14, 5:54 PM
#1

Tja varför inte? Så länge han inte välter den så! 🙂

Moalinn
4/24/14, 5:54 PM
#2

Fast det är precis samma som skål bara att den fyller på sig själv när vattennivån blir låg?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

MonaLia
4/24/14, 7:53 PM
#3

#2 ja men jag tänkte att kanterna kanske är bättre på denna… vanliga skålar är så lätta att välta osv och denna kanske är lite mer hög eller så! Eller något sånt 

Sen tänker jag att eftersom den är plast runtom kanske inte det är så lätt för insekter eller dyl. att ta sej upp!

hmhmhm

Moalinn
4/24/14, 8:50 PM
#4

#3
Ja, du gör ju som du vill men jag tycker att vattnet väldigt ofta blir äckligt i sådana automater. Dessutom är de rätt bökiga, man behöver vara riktigt smidig och vända på hela paketet utan att vattnet rinner ut 😃

Om jag var du skulle jag köpt en rejäl keramikskål, något djupare och lite större, de är i princip omöjliga att välta och rymmer en hel del vatten (beroende på vad man hittar förstås). Hade en dvärgvädur som drack mer än 600ml ur flaska, jag tröttnade på ljudet så gav honom den här skålen och det var rena paradiset för honom. Bytte bara vatten två gånger om dagen istället för att fylla på flaskan hela tiden. Jag blötte spånet runt om skålen och hade inga problem med att det blev smutsigt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Mi-rand-a]
4/24/14, 8:53 PM
#5

använder sån till mina kaniner, funkar jättebra, vattnet håller sig rent och den är inte så bökig som man kan tro :)

Svado
4/24/14, 10:30 PM
#6

Ja kör me vattenskål som hänger på gallret, svår för även den mest envisa kanin att rycka lös, och hänger man den i precis rätt höjd behöver de inte lägga upp tassarna på kanten utan kan bara sticka ner huvudet i skålen för o dricka, på detta sätt har jag hittills faktiskt sluppit all form av skit o äckel i skålen.

Mina marsvin däremot som har precis samma typ av skål o upphängning, lyckas på något vis VARENDA dag bajsa i vattenskålen, fråga mig inte hur…..

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
MonaLia
4/27/14, 12:26 AM
#7

haha #6 vilket himla marsvin!! 

Okej, tack alla för alla bra tips?! ska fundera lite och kolla efter både gallerskålar och keramik!(: kanske rådslår lite med kaninen också ;)

Upp till toppen
Annons: