Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 624 ggr
Sixtenblixten
4/23/14, 7:17 PM

Övertala föräldrar!

Ser många trådar på att många försöker övertala sina föräldrar till att få skaffa djur! Har själv tre barn och vissat vi har många djur barnen har sina egna oxå men allt ansvar är mitt och kommer vara till dom fyller 18 ! Som djur ägare måste du ha tid att tahand om sköts vårda och fixa med djur alla har inte det utan vill hellre lägga tiden på sina barn och inte vara uppbunden med djur! Förstår att det är frustrerande när man är yngre att inte få ha det msn vill! Men förstår föräldrarna oxå! Många jobbar mycket och vissa har inte ekonomin till det! Vill igentligen inte så mycket med denna tråd än att skriva till alla er som önskar er ett djur att även ni försöker se derby ett föräldrar perspektiv! Försök att prata med era föräldrar om VARFÖR dom inte vill! När jag var liten och bodde hemma ville jag ha kanin/hamster/höst/katt pga astma/allergi på både min mamma och lillebror var det inte möjligt då mamma absolut inte kunde hjälpa till om jag inte kunde fixa med djuren! Idag har jag fyllt mitt liv med djur så er tid kommer när ni KAN! Lycka till alla ;)

Annons:
Paui
4/24/14, 8:45 PM
#1

Klokt skrivet. Jag tjatade på min mamma om att få en kanin, vilket jag fick på min 11-årsdag. Det tog mindre än ett halvår tills jag hade tröttnat, trots mitt brinnande intresse! Det blir ändå så när man är ung, det är oundvikligt eftersom kaniner lever ofta i många år. Som tur var hade min mamma förberett sig på detta så hon tog över ansvaret över matning och städning av buren tills jag fick upp intresset igen flera år senare. Men tänk vad som kunnat hända om ingen ville ta det ansvaret? Vill inte ens tänka på det.

Upp till toppen
Annons: